Del : SMS
Berlingske Business

Markedsleder i Myanmar ikke bange for europæiske bryggerier

HEINEKEN IN MYANMAR
Myanmar Brewery lader sig ikke skræmme. Foto:

Den japanskejede markedsleder på ølmarkedet i Myanmar har ikke til sinds at opgive sin dominans.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den japanskejede markedsleder på ølmarkedet i Myanmar, Myanmar Brewery, har ikke til sinds at opgive sin dominans, selv om de store europæiske spillere, hollandske Heineken og danske Carlsberg, er ankommet til ølmarkedet.

Det skriver det myanmarske medie Frontier.

Myanmar Brewery, der er ejet af japanske Kirin, har en markedsandel på 75-80 pct. af det lovende ølmarked.

- Vi har ikke til sinds at mindske vores markedsandel, så vi er nødt til at udvikle et internationalt premiummærke både i Kirin Beer og et til det hjemlige marked, siger Tetsuhiko Sato, der er Kirin-chef i Myanmar, ifølge Frontier.

US

Heineken er begyndt at producere sit mainstream-mærke Regal Seven og vil mod slutningen af i år begynde at producere sit hovedmærke. Carlsberg, der åbnede sit bryggeri i maj, brygger det myanmarske mærke Yoma Beer, men planlægger mod slutningen af i år at lancere sine topmærker Carlsberg og Tuborg.

Markedet i Myanmar er interessant, da det årlige forbrug i gennemsnit ligger på 3,2 liter, mens det i nabolandet Thailand ligger på 31 liter årligt.

Det ventes, at værdien af ølmarkedet i Myanmar vil fordobles fra forventelige 375 mio. dollar i år til 675 mio. dollar i 2018. Det vurderer Euromonitor.

Carlsberg

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere