Berlingske Business

Lakridskongen skal ikke længere være direktør: Træder tilbage til lakridsgryderne

Johan Bülow er Årets Leder
Foto:

Frederik Nilsson med en fortid i Nestlé bliver ny administrerende direktør for Lakrids by Johan Bülow. Stifteren fortsætter som kreativ direktør.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sidste år solgte Johan Bülow størstedelen af sit lakridsimperium til kapitalfonden Valedo. Nu træder han tilbage som administrerende direktør for igen at stå med hænderne nede i lakridsgryderne for sit livsværk, Lakrids by Johan Bülow. Johan Bülow er trådt ind i stillingen som kreativ direktør efter 10 år i spidsen for den virksomhed, han startede, mens han stadig boede på Bornholm.

»Denne organisatoriske forandring giver mig endnu mere tid til det, som jeg elsker at lave. Det bunder dybest set i lysten til at lære verden at elske lakrids. En lyst som driver mig hver eneste dag. Fremadrettet vil jeg arbejde målrettet med planen – verden skal have lov til at opleve at lakrids er mere end bare lakrids,« udtaler Johan Bülow i en pressemeddelelse.

Johan Bülow

Den nye mand på lakridsstængerne for selskabet bliver Fredrik Nilsson, der har en fortid i Nestlé og Nespresso

»Jeg ser frem imod at blive en del af det fantastiske Lakrids-team. Jeg har stor respekt for det arbejde og den rejse som Lakrids by Johan Bülow har været på, og glæder mig til kunne bidrage på den videre rejse,« siger Fredrik Nilsson i en pressemeddelelse.

I 2016-resultatet for selskabet, som blev offentliggjort for nylig, kan man se, at iværksætteren har solgt lakrids for 65 mio. kr. med en fortjeneste på 13,6 mio. kr.

JB

Sidste år solgte lakridskongen størstedelen af aktiemajoriteten i Lakrids by Johan Bülow til kapitalfonden Valedo. Dengang udtalte han:

»Det har været vigtigt for mig at sikre virksomhedens videre vækst med en partner, der har prøvet flere af de tiltag vi står overfor at skulle gennemføre i de kommende år. I Valedo har vi fundet en partner, der bakker fuldt op om vores strategi, tilgang til kvalitet og ide om, at hele verden kan lære at elske lakrids.«

Hør også podcast med Johan Bülow:

19BUSPix-Succes-Lakrids-113.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen