Berlingske Business

Kitkat i en kattepine med copycats

NESTLE-RESULTS/
Foto:

Nestlé har tabt et forsøg på at overbevise de europæiske dommere om, at formen på chokoladebaren Kitkat er et beskyttet varemærke.

Artiklen fortsætter under annoncen

EU-domstolen har slået fast, at Kitkats form ikke er karakteristisk nok til, at forbrugerne associerer den med den chokoladeovertrukne vaffel.

Det skriver The Guardian.

NESTLE-RESULTS/

Nestlé havde fremført, at selv uden dens rød/hvide emballage eller ordet Kitkat på chokoladen, så var formen på chokoladebaren distinkt. Chokoladestriden mellem verdens største madgruppe, Nestlé, og Cadbury, som er ejet af den amerikanske gruppe Mondel, vil fortsætte i den britiske højesteret, som skal tage den endelige beslutning.

Nestlé solgte Kitkat i Storbritannien for 40 mio. pund om året i årene 2008-2010. I 1935 blev den første Kitkat solgt under navnet "Crisp", og formen er nogenlunde den samme som nu. Navnet blev ændret til Kitkat efter anden verdenskrig.

I 1937 blev en tilsvarende chokoladebar kaldet "Kvikk Lunsj" lanceret i Norge. "Kvikk Lunsj" bliver repræsenteret af Cadbury på det britiske marked.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen