Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage fredag

Kasser med frugt og grønt til døren omsætter nu for en halv milliard

aarstiderne
Annette Hartvig Larsen er adm. direktør og en af bagmændene bag Aarstiderne. Foto:

Grøntsager, måltidskasser og økologi er opskriften på en god forretning: På fem år har Aarstiderne mere end fordoblet omsætningen og er vokset med over 300 millioner kroner. Det seneste årsregnskab i rækken fortsætter de gode takter og leverer selskabets bedste resultat nogensinde.

»Vi laver noget, som folk gerne vil have,« siger Annette Hartvig Larsen, adm. direktør, Aarstiderne.

Firmaet bag de økologiske måltidskasser med frugt og grønt har netop præsenteret et årsregnskab, der blandt andet for første gang runder en halv milliard i omsætning.

Aarstidernes direktør fremhæver, at behovet for måltidskasser og økologi skaber grobund for de gode resultater. Det danske firma er for alvor blevet kendt for sine kasser med økologisk frugt og grønt, som flere og flere får leveret til døren. Formlen på succes er altså stadig den samme, men det handler om at udvide sortimentet med blandt andet special- og slankekasser.

Danmark er verdensmester i økologi Virksomheden Aarstiderne

Resultatet på bundlinjen er også vokset, men ikke med samme fart som de seneste fire år. Det skyldes ansættelsen af flere medarbejdere og et nyt stort pakkeri til en pris på i omegnen af 45 millioner kroner.

»Vores pakkeriomkostninger er steget, og så har vi besat 30 nye fuldtidsstillinger. Det kræver også noget,« siger Anette Hartvig Larsen.

Direktøren peger på, at hun er tilfreds med resultatet på trods af de øgede omkostninger. I alt voksede tallene på bundlinjen til 38,5 mio. kr., hvilket er en stigning på mere end 17 pct i forhold til sidste års resultat.

Jamil Peshraw  har leveret måltider til danske hustande for retnemt.dk i et halvt års tid.

Firmaet er dog ikke længere den eneste spiller på markedet for måltidskasser. Blandt andet har retnemt.dk og skagenfood.dk meldt sig på banen og tilbyder danskerne mad på dørtrinnet. I følge Annette Hartvig Larsen, adm. direktør, Aarstiderne., er det dog ikke ensbetydende med ringere fremtidsudsigter.

»Vi holder os da vågne - men det er ikke i så høj grad på grund af konkurrenterne, som det handler om kunderne. Og så selvfølgelig fordi vi synes, det er sjovt.« siger Anette Hartvig Larsen.

Aarstiderne blev stiftet i 1996 af Thomas Harttung, og kunne derfor fejre 18-års-fødselsdag 1. januar i år.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen