Del : SMS

Just Eat leverer fede salgstal - men lidt mager indtjening

justeat
Just Eat har leveret et regnskab, der viser, at der var mere sul på salget i 2015 end ventet. Foto:

Just Eat har leveret et regnskab, der viser, at der var mere sul på salget i 2015 end ventet. Omvendt var indtjening en anelse slankere end året før.

Artiklen fortsætter under annoncen

Europas største online takeaway-gruppe præsterede en omsætning på 248 mio. pund i 2015 til sammenligning havde analytikerne ventet en omsætning for 2015 på 245 mio. pund ifølge data indsamlet af Bloomberg.

US-PRICE-OF-MILK-RISES, -POTENTIALLY-RAISES-COST-OF-CHEESE-AND-P

Just Eat forudser desuden, at salget vil blive øget i indeværende kalenderår, og ser på den baggrund en omsætning på 350 mio. pund i 2016.

Men mens omsætningen altså overgår analytikernes forventninger, skuffer Just Eat på resultatet før skat. Det faldt til 34,6 mio. pund fra 57,4 mio. pund året før. Driftsindtjeningen før renter, skat, af- og nedskrivninger (EBITDA) overraskede dog analytikerne positivt, idet det endte på 59,7 mio. pund mod ventede 58 mio. pund.

Just Eat

Takeaway-gruppens resultat og forventninger bør mindske bekymringerne omkring konkurrence og vækst, påpeger finanshuset Goldman Sachs over for Bloomberg News.

Aktien i Just Eat stiger tirsdag formiddag med 5 pct. til 405,10 pence på børsen i London.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere