Del : SMS
Berlingske Business

Inbev vil holde fast i kinesisk øl efter storfusion

GERMANY BREWERIES MERGER
ARKIVFOTO. Foto:

Mens Anheuser-Busch Inbev er ved at sælge flere ølmærker, så vil verdens største bryggeri angiveligt holde fast i det kinesiske mærke Snow efter fusionen med Sabmiller, siger kilder til Dow Jones Business News.

Artiklen fortsætter under annoncen

Oplysningen kommer ifølge netmediet bag på flere analytikere, der havde forventet, at AB Inbev ville være tvunget til at skaffe sig af med Sabmillers andel af Snow - verdens bedst sælgende øl målt på volumen - for at sikre sig de kinesiske myndigheders ja til at overtage Sabmiller.

Det bliver dog ikke nemt at holde på forretningen, skriver Dow Jones. China Resources har nemlig forkøbsret på Snow og har hyret rådgivere til at se på købet.

Sabmiller ejer 49 pct. af Snow.

thai

Snow-mærket bliver primært solgt i Kina og er vokset stærkt som følge af kinesernes ølforbrug, der på 25 år er steget til et gennemsnit på 45 liter fra 7 liter.

AB Inbev har med mærker om Budweiser og Harbin en markedsandel på 18 pct. i Kina. Snow har 30 pct.

Mens AB Inbev altså angiveligt ønsker at holde fast i Snow, er mærker som Grolsch og Peroni på vej ud af virksomheden efter fusionen mellem de to bryggerigiganter.

PHILIPPINES/

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere