Berlingske Business
LIVE
11:53 Trods Vestas-dyk: Analytiker fastholder købsanbefaling

Ikonisk Meyers lukker - bliver overtaget af Lagkagehuset

Onsdag
30. april er sidste gang en papirspose fra Meyers Deli kommer ud fra nederste etage i Magasin: Meyers lukker, og Lagkagehuset overtager de godt 100 kvadratmeter. Foto:

Efter knap ti år lukker Meyers Deli, bageri og kaffebar i bunden af Magasin. »Der er ikke tale om en afvikling af noget, snarere tværtimod,« siger direktør i Løgismose Meyers. I stedet åbner Lagkagehuset en ny filial på adressen under Kongens Nytorv.

På nederste etage i Magasin du Nord ligger Meyers deli, kaffebar og bageriudsalg.  Men snart er det slut - 30. april er sidste salgsdag med Meyers trykt på brødposerne.

Området ved siden af rulletrapperne til metroen og Mad og Vin-supermarkedet bliver erstattet af en Lagkagehuset. I alt er der tale om et areal på cirka 100 kvadratmeter i bunden af stormagasinet, hvor Lagkagehuset vil drive bagervirksomhed. Løgismose Vin og Delikatesser fortsætter i Magasin.

Tue Ramsing, direktør hos Løgismose Meyers, bekræfter, at butikken lukker ved aprils udgang.

»Vi kiggede på konceptet: Butikken på Kongens Nytorv har ligget der i næsten ti år, og det trængte til en ombygning. Her vurderede vi, at pengene kunne bruges bedre på andre butikker,« siger han.

magasin pix

Løgismose Meyers, der opstod i 2014, da de to familieejede madvirksomheder blev samlet under kapitalfonden IK Investment Partners, har haft et par stormfulde år. De to virksomheders strategier skulle samles til én, og den idealistiske tilgang til mad forenes med en kapitalfonds fokus på vækst.

Selv om man kunne tolke lukningen af filialen i Magasin som en strategisk beslutning om at afvikle bestemte grene af Meyers Løgismose, er det ikke tilfædet, siger Tue Ramsing-

»Der er ikke tale om en afvikling af noget, snarere tværtimod,« siger Tue Ramsing og fortsætter. »Vi investerer i butiksdelen, og man kan sagtens forestille sig, at der er mere på vej«

I stedet for forretningen ved Kongens Nytorv vil Løgismose Meyers satse på deres motherstore på Gammel Kongevej. Planen er, at den skal renoveres fra midten af sommerferien, for til august at stå klar med blandt andet nyt køkken og inventar.

»Det er en omfattende investering, og en del af inspirationen kommer fra Grand Central Station,« siger Tue Ramsing med henvisning til Claus Meyers danke Michelin-restaurant på den travle New Yorker-station.

30BUSPix-L-gismose-butik-13.jpg

Jesper Friis, adm. direktør i Lagkagehuset, ser frem til at overtage etagen i Magasin - han er både begejstret for placeringen ved siden af metroen, men ser også Magasins strategi som et plus.

»Magasin vil noget med det her område og har en masse spændende visioner, som vi gerne vil være en del af,« siger Jesper Friis.

Lagkagehuset blev grundlagt i 2008 af de to bagere Ole Kristoffersen og Steen Skallebæk. Siden er der åbnet mere end 60 butikker landet over, og kæden er i dag ejet af den norske kapitalfond FSN Capital. I januar åbnede den første Lagkagehuset på udenlandsk grund, da »Ole and Steen – Lagkagehuset« slog dørene op i London. Og fokus er stadig at åbne flere butikker.

»Vi kigger både på lokationer i hele danmark, men også i London, så vi ekspanderer på alle fronter,« siger Jesper Friis.

Jesper Friis adm. direktør

Senest har bagerkæden luftet tanken om at udvide i New York, men der er endnu ikke taget nogen endelige beslutninger på den anden side af Atlanten.

Indretningen i den nye bager bliver ifølge direktøren præget af enkle linjer og i samme designsfilosofi, som de andre Lagkagehuset-forretninger.

»Vi har justeret lidt og taget nogle elementer med fra London, men det bliver først og fremmest et Lagkagehus, som man kender det,« siger Jesper Friis.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen