Del : SMS
Berlingske Business

Højere organisk omsætningsvækst end ventet i global bryggerikæmpe

SABMILLER-RESULTS/
ARKIVFOTO. Foto:

Bryggerigiganten Sabmiller kom ud af tredje kvartal 2015/16 med en vækst i den organiske nettoomsætning, der overgik forventningerne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det fremgår af en periodemeddelelse fra bryggeriet, der er ved at blive købt af AB Inbev.

Samlet set voksede nettoomsætningen organisk 7 pct. i tredje kvartal, hvor analytikerne ifølge Bloomberg News havde ventet en vækst på 5,5 pct.

- Det var et meget stærkt kvartal med volumenvækst på 4 pct. og organisk nettoomsætningsvækst på 7 pct. Størstedelen af vores datterselskaber opnåede stærk vækst. Afrika klarede sig godt over hele linjen, siger administrerende direktør Alan Clark i regnskabet.

PHILIPPINES/

Nettoomsætningen på det afrikanske marked voksede 12 pct. organisk i kvartalet, mens Asien- og Stillehavs-området rapporterer om 5 pct. vækst i den organiske nettoomsætning. Endelig voksede det latinamerikanske marked 8 pct. organisk, mens omsætningen faldt 1 pct. organisk i Nordamerika.

- I Asien- og Stillehavs-området voksede gruppens organiske nettoomsætning med 5 pct. mens væksten i indtægterne per hektoliter på 5 pct. viser en fortsat premium-vækst i Australien og Kina, skriver Sabmiller i regnskabet.

Justeres der for valuta er det til gengæld tydeligt, at resultaterne er ganske hårdt ramt af den stærke amerikanske dollar. Medregnes valuta-effekter er omsætningen således faldet 8 pct. i kvartalet.

Carlsberg-formand Flemming Besenbacher

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere