Del : SMS

Hestekødsskandale breder sig

FINDUS-LASAGNE/
Der er blevet fundet hestekød i lasagne fra Findus i Storbritannien. Foto:

De britiske myndigheder mistænker brugen af hestekød i visse produkter for at være en overlagt handling for at spare penge.

Artiklen fortsætter under annoncen
Den europæiske hestekødsskandale, hvor en række frostprodukter viser sig at indeholde hestekød i stedet for oksekød, spreder sig fortsat som ringe i vandet rundt i Europa.

På nuværende tidspunkt er der trukket produkter tilbage i blandt andet Frankrig, Storbritannien, Luxembourg, Polen, Holland og Sverige, ligesom også flere danske butikker har trukket produkter tilbage fra den franske producent Comigel, skriver FT.com.

Nu fortæller selskabet selv, at det har sporet hestekødet tilbage til en rumænsk underleverandør, et slagteri som foruden andre kødtyper også slagter heste.

Fra de engelske myndigheder, hvor hestekødet først blev opdaget, lyder det nu, at man formoder at stå over for en "kriminel konspiration" med henblik på at spare penge ved at benytte det langt billigere hestekød frem for oksekød, og at sammenblandingen er forsøgt skjult.
 
Den britiske miljøminister, Owen Paterson, er sat i spidsen for en arbejdet med at håndtere skandalen:

"Jeg har en grim fornemmelse af, at der ligger en kriminel handling bag", siger han til BBC.
 

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere