Del : SMS

Heineken går efter kontrol i indisk bryggeri

NETHERLANDS BUSINESS HEINEKEN
ARKIVFOTO. Foto:

Hollandske Heineken har hyret investeringsbanken JM Financial til at hjælpe sig med at sikre kontrol over det indiske bryggeri United Breweries.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Economic Times.

Heineken er allerede største aktionær i det børsnoterede United Breweries med en ejerandel på 42,38 pct. Bryggeriet, der er kendt for Kingfisher-brandet, ejes desuden af erhvervsmanden Vijay Mallya og dennes familie, der sidder på en ejerandel på 32,89 pct.

NETHERLANDS BUSINESS HEINEKEN


Heineken og Mallya indledte ellers et partnerskab i 2009, hvor det var aftalen, at begge skulle kontrollere 37,5 pct. af bryggeriet.

Siden er Mallyas forretningsimperium ifølge avisen kommet i økonomiske vanskeligheder på grund af tab i flyselskabet Kingfisher Airlines, og det har givet Heineken grund til og mulighed for langsomt at øge sin ejerandel, da den tidligere partneraftale om ikke at øge ejerandelen ikke længere gælder.

Heineken vil nu med hjælp fra JM Financial forsøge at forhandle direkte med Mallyas bankforbindelser for at sikre sig United Brewery-aktier, der ligger som pant for lån, siger anonyme kilder til avisen.
Aktien i United Breweries stiger med 1,1 pct. tirsdag.

cc

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere