Del : SMS
Berlingske Business

Harboes ser stadig bedring trods flade resultater

Adm. direktør Bernd Griese på Harboes bryggerierne
Adm. direktør Bernd Griese på Harboes bryggerierne Foto:

Harboes fastholder forventningen om et "væsentligt bedre" resultat i 2013/14 i forhold til 2012/13 på trods af, at resultaterne for første halvår ikke har vist synderlig bedring.

Artiklen fortsætter under annoncen

Omsætningen i andet kvartal af regnskabsåret 2013/14 endte på 358,5 mio. kr. mod 346,0 mio. kr. i samme periode sidste år, mens driftsresultatet, EBITDA, er øget til 30,5 mio. kr. fra 26,2 mio. kr. Før og efter skat tjente Harboes 6,6 og 4,3 mio. kr. mod 6,8 og 4,7 mio. kr. i andet kvartal 2012/13.

Samlet for første halvår omsatte Harboes for 751,5 mio. kr. mod 728,6 mio. kr., mens driftsresultatet faldt til 63,4 mio. kr. fra 65,6 mio. kr. Før og efter skat kunne Harboes notere sig et resultat på 16,1 og 11,8 mio. kr. mod 23,8 og 17,3 mio. kr. for et år siden.

- EBITDA-marginen er stadig under pres i koncernens største forretningsområde, Harboe Nordic, som fortsat påvirkes af intensiv konkurrence og pres på priserne på samtlige hovedmarkeder. Samtidig fortsætter Harboes investeringerne i udviklings- og markedsføringsaktiviteterne inden for maltbaserede ingredienser og den videre udbygning af den internationale salgsorganisation uden for de nordiske markeder, skriver Harboes.

For hele året fastholder Harboes sine forventninger til et "væsentligt bedre resultat" end i 2012/13. Samtidig skriver koncernen, at den "positive udvikling" i andet kvartal ses fortsætte. Omsætningen ventes også fortsat at være i vækst i hele regnskabsåret.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere