Del : SMS
Berlingske Business

Godt issalg løfter forbrugerkæmpe ud af positivt tredje kvartal

ITALY BUSINESS UNILEVER GROM
Når det kommer til fremtiden, venter Unilever fortsat at kunne præstere en volumenvækst, der vil overgå det generelle marked. Foto:

Forbrugervaregiganten Unilever har i sit tredje kvartal solgt mere, end det var ventet i markedet, hvor især et godt salg af isprodukter har bidraget til fremgangen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Unilever, der sælger dagligdagsprodukter under mærker som blandt andre Knorr og Rexona, kommer ud af tredje kvartal med en omsætning på 13,4 mia. euro, hvor der ifølge Bloomberg News var ventet en omsætning på 13,2 mia. euro.

I samme kvartal har selskabet præsteret en underliggende salgsvækst på 5,7 pct., hvilket var bedre end de 4,0 pct., der var forventningen blandt analytikerkorpset i markedet, skriver Bloomberg News.

- Væksten i vores issalg accelererede, hvilket var drevet af en række succesfulde innovationer og hjulpet på vej af et godt vejr i det sydlige Europa, siger Paul Polman, administrerende direktør i Unilever, i forbindelse med kvartalsregnskabet.

Unilever

Når det kommer til fremtiden, venter Unilever fortsat at kunne præstere en volumenvækst, der vil overgå det generelle marked.

Desuden venter selskabet for helåret nu en underliggende salgsvækst "i den øvre ende" af det tidligere udmeldte interval på 2-4 pct.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere