Del : SMS
Berlingske Business

Farvedivision omsætter for mere end ventet

folketingsvalg2015
Chr. Hansens farvedivision, Natural Colors, der igennem en periode har givet ledelsen hovedpine, klarede sig bedre end ventet på toplinjen i første kvartal. Foto:

Artiklen fortsætter under annoncen

Chr. Hansens farvedivision, Natural Colors, der igennem en periode har givet ledelsen hovedpine, klarede sig bedre end ventet på toplinjen i første kvartal.

Chr. Hansen får overskud i milliardklassen

Omsætningen steg til 45,4 mio. euro, mens det primære driftsresultat (EBIT) steg til 3,5 mio. euro.

Til sammenligning var der ifølge Ritzau Estimates ventet en omsætning på 42,1 mio. euro og et driftsresultat på 3,9 mio. euro i divisionen.

I samme periode året før lød omsætningen på 37,9 mio. euro, hvilket blev vekslet til et driftsresultat på 2,8 mio. euro.

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli

EBIT-marginen i Natural Colors var en smule lavere end ventet og landede på 7,8 pct. Analytikerne havde ventet en overskudsgrad på 8,8 pct.

Den organiske vækst landede på 23 pct. i kvartalet, hvor konsensus blandt analytikerne var en organisk vækst på 10 pct. mod 4 pct. i samme kvartal året før.

chr. hansen

- Væksten på de amerikanske markeder skyldtes primært stærk vækst i Latinamerika på grund af vundne markedsandele og nye produktlanceringer, mens konverteringen til naturlige farver på markedet i USA også steg. Den organiske vækst i Asien- og Stillehavs-regionen var primært drevet af stærk vækst i Kina sammenlignet med et svagt første kvartal i 2014/2015, skriver Chr. Hansen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere