Del : SMS
Berlingske Business

Coca-Cola sparede sig vej til flot overskud i fjerde kvartal

COCA-COLA-RESULTS/
Coca-Cola solgte i fjerde kvartal af 2015 mere sodavand målt på volumen, men det halter en smule med at holde momentum på toplinjen. Foto:

Coca-Cola solgte i fjerde kvartal af 2015 mere sodavand målt på volumen, men det halter en smule med at holde momentum på toplinjen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Til gengæld har selskabets omfattende spareprogram båret frugt, hvilket udmøntes i fremgang på bundlinjen.

Det viser det amerikanske selskabs årsregnskab tirsdag.

USA-COCACOLA/RESULTS

Mens omsætningen i fjerde kvartal faldt til 10 mia. dollar fra 10,9 mia. dollar i samme periode sidste år, endte det justerede resultat per aktie (EPS) på 0,38 dollar. Til sammenligning havde analytikerne ifølge en rundspørge foretaget af Bloomberg News ventet et EPS på 0,37 dollar.

Juice

Takket være selskabets administrerende direktørs, Muhtar Kents, spareprogram på 3 mia. dollar, der blev eksekveret i løbet af 2015, blev omkostningerne barberet så meget ned, at nettoresultatet i perioden blev øget til 1,2 mia. dollar mod 0,8 mia. dollar i fjerde kvartal af 2014.

Sodavandsgiganten oplyser desuden, at den agter at tilbagekøbe egne aktier for 2-2,5 mia. dollar i løbet af 2016.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere