Del : SMS
Berlingske Business

Claus Meyer åbner storkøkken og vil fordoble salget

meyer
Claus Meyers catering-kokke har fået en del mere plads at boltre sig på i virksomhedens nye storkøkken på Amager. Storkøkkenet, som er allerede er åbnet, indeholder faciliteter som et kokkelaboratorium, egen bager og en pølsemager. Kokkene anretter hver dag 3.000 frokostkuverter, som køres ud til flere end 45 forskellige virksomheder i Københavns-området. Foto:

Meyers Contract Caterings nye storkøkken på Amager skal med bager og pølsemager gøre det muligt at fordoble antallet af frokostserveringer i 2016.

Artiklen fortsætter under annoncen

Claus Meyers catering-kokke har fået en del mere plads at boltre sig på i virksomhedens nye storkøkken på Amager.

Storkøkkenet, som er allerede er åbnet, indeholder faciliteter som et kokkelaboratorium, egen bager og en pølsemager. Kokkene anretter hver dag 3.000 frokostkuverter, som køres ud til flere end 45 forskellige virksomheder i Københavns-området.

Se billederne: Her er Meyers udvidede storkøkken

Målet for 2016 er at fordoble antallet af kuverter til virksomheder, og det er et mål, som adm. direktør i Meyers Contract Catering, Merete Holst, ser som meget realistisk.

»Efterspørgslen har været der længe, og nu får vi endelig musklerne til at imødekomme den,« siger hun.

BM

Det 1.200 m2 store køkken er nyeste skud på stammen inden for cateringdelen af Meyers madimperium, som før gik under navnet Meyers Kantiner. For at markere de nye initiativer skifter selskabet i 2016 navn til Meyers Contract Catering. Det dækker både over selskabets frokostlevering, forplejning til konferencer, møder og lignende og de 70 kantiner, som Meyer driver i Danmark. I alt står Meyers Contract Catering bag flere end 20.000 danskeres frokost.

Stejl omsætningskurve

De mange måltider har vist sig at være en god forretning for Meyers Contract Catering, som er gået fra at omsætte for 214 mio. kroner i 2010 til en forventet omsætning på 360 mio. kroner i 2015. Årsresultatet efter skat er mere end fordoblet på fire år, hvor resultatet i 2010 lød på knap 10,4 mio. kroner, kunne Meyers glæde sig over et resultat på godt 23,1 mio. kroner i 2014.

Det er lidt over et år siden, at den britiske kapitalfond IK Investment Partners overtog Meyers madimperium og Løgismose i november 2014, og siden har Meyers forsøgt at æde sig mere og mere ind på danskernes hverdag.

b

Udover det nye storkøkken og catering-satsning skal Meyer nemlig også levere færdigretter til 400 af Coops supermarkeder som en del af en ny stor satsning. Det er den samme tankegang, som ligger til grund for både frokostprojekterne og færdigretskonceptet: Meyer skal ud over rampen og ind i hverdagen.

Merete Holst sammenligner udrulningen af færdigretter i Coops butikker med Løgismoses indtog i Netto, »for hvem havde troet på, at man med et nichepræget luksusmærke kunne blive en så stor succes i en dagligvarekæde.«

Folketingets top: Gør kort proces med Meyer Meyer

Musklerne til de nye projekter kommer fra IK Invest. Med en kapitalfond i ryggen er der nemlig for alvor blevet råd til at tænke stort.

»Overtagelsen har skabt et miljø med spændende, innovative Løgismose-folk og Meyer-mennesker og en kapitalfond, der rent faktisk har pengene. Det giver os alle muligheder for at få det til at gå op i en højere enhed,« siger Merete Holst.

Løgismose

Både Claus Meyer, Merete Holst, Jakob Grønlykke fra Løgismose og flere andre fra den tidligere ejerkreds fortsatte som medejere efter IK Investment Partners overtagelse og fusion af selskaberne med IK Fund VII som hovedaktionær.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere