Del : SMS
Berlingske Business

Carlsbergs salg af alkoholfrit øl vokser markant

fadøl
Foto:

Efterspørgslen på det tynde øl vokser i takt med, at danskerne bliver mere sundhedsbevidste. Derfor har Carlsberg voksende succes med sin alkoholfrie øl.

Artiklen fortsætter under annoncen

Salget af Carlsbergs næsten alkoholfrie øl, Carlsberg Nordic, har været støt stigende siden lanceringen i 2014. Tal fra Nielsens Dagligvare institut viser, at omsætningen i dagligvarehandelen af Carlsberg Nordic med kun 0,5 pct. alkohol er steget med 21 pct. til 15 mio. kr. i løbet af 2015, skriver dagbladet Børsen.

»Vi har fået indfriet vores mål for de første år og så lidt mere til. Det er vi meget tilfredse med,« siger senior brand manager Jeppe Boel fra Carlsberg til Børsen.

øl

Carlsberg er så tilfreds med udviklingen, at selskabet til foråret vil lancere en såkaldt alkoholfri hvedeøl med navnet Carlsberg Nordic Hvede.

Indtil videre er salget af alkoholfrie øl en dråbe i Carlsbergs store ølhav, men Jeppe Boel forudser, at alkoholfri øl i fremtiden vil komme til at udgøre 4 til 5 pct. af det totale ølmarked.

Pics-Øl

»Trenden er, at forbrugerne i stadig højere grad bliver sundhedsbevidste, og i den trend passer nonalkoholiske øl godt ind,« siger han.

En øl må markedsføres som alkoholfri, sålænge den holder sig på 0,5 procent og derunder.

pix-carlsberg

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere