Del : SMS
Berlingske Business

Burger King vender tilbage til de gamle, fede tider

Burger King
Efter flere års menuændringer vil fastfoodkæden Burger King nu fokusere på billige burgere, pommes frites og nu også hotdogs. Beslutningen kommer efter mislykkede forsøg på at appellere til et bredere, mere sundhedsbevidst publikum ved at servere salater, snack wraps, smoothies og pommes frites med et lavt kalorieindhold. Desuden ser kæden potentiale for at åbne flere spisesteder i USA, hvor kæden i forvejen har cirka 7100 spisesteder. AFP PHOTO /PAUL J. RICHARDS / FILES Foto:

Efter flere års menuændringer vil fastfoodkæden Burger King nu fokusere på billige burgere, pommes frites og nu også hotdogs. Beslutningen kommer efter mislykkede forsøg på at appellere til et bredere, mere sundhedsbevidst publikum ved at servere salater, snack wraps, smoothies og pommes frites med et lavt kalorieindhold. Desuden ser kæden potentiale for at åbne flere spisesteder i USA, hvor kæden i forvejen har cirka 7100 spisesteder.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Wall Street Journal.

»I øjeblikket forsøger mange brands i branchen på at blive mere "fast food afslappede", men vi har en modsat opfattelse. (...) På flere tidspunkter lancerede vi så mange produkter, at vi ikke havde tid til at tale om dem på tv. (...) Vi lavede en masse fejl, men vi har også lært en masse,« siger Alex Macedo, som er administrerende direktør for Burger King i Nordamerika.

US-SHAKE-SHACK-RAISES-PRICES-FOR-UPCOMING-IPO

Burger Kings nuværende ledelse kom til, da det brasilianske private equity selskab 3G Capital Partners overtog Burger King i slutningen af 2010. Lederne havde ingen forudgående restauranterfaring og har eksperimenteret med mange forskellige ting for at finde ud af, hvad der virkede. Burger King har ikke haft svært ved at erkende sine fejl. I 2013 lancerede kæden for eksempel pommes frites med et lavere kalorieindhold: de såkaldte "satisfries", som blev droppet efter under et år på grund af dårligt salg.

USA-FOOD/


Ændringerne har givet resultater. Burger Kings justerede resultat før renter, skat og afskrivninger voksede 68 pct. mellem 2010 og 2015. Omsætningen faldt med mere end halvdelen i løbet af samme periode, fordi 3G solgte næsten alle virksomhedsejede restauranter til franchisetagere for at mindske risikoen og fokusere på at opbygge brandet.

23BUSBurgerkrig-HWY55.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere