Berlingske Business

Arla skruer op for blusset i Afrika

Aaaarla
Nu kaster Arla sig for alvor ind i kampen af de afrikanske forbrugere med etablering af to nye joint ventures i Vestafrika syd for Sahara. Foto:

Arla fortsætter sin ekspansion i Afrika med to nye joint ventures i Nigeria og Senegal. Målet er en omsætning på over tre milliarder kroner i 2020.

Artiklen fortsætter under annoncen

Afrika er blevet det nye væksområde, europæiske mejeriselskaber for alvor er begyndt at satse på.

Nu kaster Arla sig for alvor ind i kampen af de afrikanske forbrugere med etablering af to nye joint ventures i Vestafrika syd for Sahara.

Målet er at nå en omsætning på 3,4 milliarder kr. i 2020 mod 672 mio. kr. i området. Med indgåelse af samarbejde med virkomheder i Senegal og Nigeria satser Arla på at få et gennembrud på det vestafrikanske marked.

Arla

Tiltaget er en del af Arlas strategi om at udvikle nye markeder uden for EU.

Væksten skal i første omgang ske gennem salg af pulvermælk og konsummælk. Det er der stor efterspørgsel på i den hurtigt voksende middelklasse i og omkring de store byer. Senere vil Arla markedsføre smør og ost.

ARLA


»I takt med at levestandarden forbedres, efterspørger forbrugerne i stigende grad sikre fødevarer til rimelige penge. Der er et underskud på mælk i Vestafrika, og derfor har Arla gode muligheder for at afsætte mælkepulver og andre mejeriprodukter på det vestafrikanske marked. Vi er glade for, at vi har indgået samarbejdsaftaler med to erfarne aktører i Senegal og Nigeria,« stiger Steen Hadsbjerg, chef for Arla i Afrika syd for Sahara.

Arlas mælkepulverprodukter i Afrika sælges under brandet Arla Dano.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen