Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Visa overgik forventningerne trods stor resultatnedgang

VISA/
Det amerikanske betalingsselskab Visa fik en tilbagegang i overskuddet på 75 pct. Foto:

Det amerikanske betalingsselskab Visa fik en tilbagegang i overskuddet på 75 pct. i det forskudt andet kvartal 2016/17.

Alligevel var resultatet bedre end ventet i analytikerkredse, idet nedgangen hovedsageligt skyldtes omkostninger til integrering af det nyligt erhvervede Visa Europe.

Det fremgår af selskabets regnskab, der blev fremlagt efter børstid torsdag.

Overskuddet løb op i 430 mio. dollar mod 1,7 mia. dollar i samme periode året før. Det svarer til 18 cent per aktie mod 71 cent per aktie for et år siden.

Trækkes engangsposterne ud havde Visa et justeret overskud på 2,1 mia. dollar - eller 86 cent per aktie, hvor analytikernes forventninger lød på 79 cent.

Woman paying in restaurant

Visa formidlede betalinger for 1730 mia. dollar eller i kvartalet, svarende til en stigning på 37 pct. fra året før.

I USA, hvor Visa har den største aktivitet, formidledes betalinger for 775 mia. dollar, hvilket var 12 pct. højere end året før.

Koncernens samlede indtægter var 4,48 mia. dollar i kvartalet mod 3,63 mia. dollar i det forskudte andet kvartal sidste år.

Visa-aktien steg 2,4 pct. til 93,29 dollar i det amerikanske eftermarked.

/ritzau/FINANS

Mastercard

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen