Del : SMS
Berlingske Business

Ugebrev forudser enorm gevinst på AaB-aktier

AaB spillerne fejrer DM guldet
ARKIVFOTO Foto:

Aktieugebrevet købte fredag tegningsretter fodboldklubben AaB, som har sat gang i en emission med salg af aktier for op til ca. 74 mio. kr. Ugebrevet venter at kunne realisere en gevinst på 50-100 pct. inden for en måned.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ugebrevet noterer, at den nye AaB aktier kan købes til een tegningsret á 4 øre plus 30 øre for de nye aktier, altså i alt 34 øre. Det skal sammenholdes med, at gamle; Aab aktier handles til 1,37 kr. hvilket giver en enorm skævhed mellem gamle og nye Aab aktier.

- Vi vurderer, at Aab aktierne efter en sammenlægning vil blive handlet til ca. 50-70 øre. Svarende til et betydeligt kursfald for de gamle aktier, og en kursstigning på nye Aab aktier på ca. 50-100 pct., skriver Aktieugebrevet.


parken

For regnskabsåret 2014 har AaBs ledelse udstukket en forventning om et overskud på 13 mio. kr., og hvis det holder svarer det ifølge Aktieugebrevet til, at selskabet bør have en børsværdi 100-160 mio. kr. med en forsigtig værdiansættelse på ca. 8-12 gange overskuddet.

- Efter emissionen vil det med 267 mio. aktier betyde, at hver aktie skal handles til op mod 67 øre. Portentielt kan aktien bliver handlet markant højere, hvis man ser på værdiansættelsen af Brøndby IF og Parken, mener Aktieugebrevet.

Parkens børsværdi på 760 mio. kr. svarer til en værdiansættelse på mere end tyve gange det forventede overskud, excl. evt. deltagelse i Champions League gruppespil, noterer ugebrevet.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere