Del : SMS
Berlingske Business

Tryg på vej med ny udbyttepolitik

Koncernchef i Tryg, Morten Hübbe,
Koncernchef i Tryg, Morten Hübbe, Foto:

Tryg er på vej med en ny udbyttepolitik. Hvad den nærmere går ud på, vil koncernchef Morten Hübbe endnu ikke fortælle.

Artiklen fortsætter under annoncen
- De seneste seks år har det gennemsnitlige udbytte været relativt pænt, men år for år har der været slingrekurs på størrelsen, siger han til Ritzau Finans, og det skal ændres.

- Vi vil gerne skabe tryghed for vores kunder og også for vores aktionærer - det efterspørger aktionærerne, så det arbejder vi på, forklarer han.

Det efterspørger aktionærer, så det arbejder vi på.

Tryg har de seneste fem år udbetalt udbytte på mellem 256 mio. kr. og 1,156 mia. kr.

Den kontante udbytteprocent har svinget mellem omkring 50 i årene 2007-2009, mens det i 2010 var 43 pct. og sidste år var det 35 pct.

Den nugældende udbyttepolitik lyder således:

Den afspejler Trygs langsigtede indtjenings- og pengestrømspotentiale med opretholdelse af en passende kapital med plads til vækst og udvikling i koncernen:

- Tryg fastlægger det nødvendige kapitalniveau på baggrund af Standard & Poor's kapitalmetodik og under hensyntagen til minimumskravet for kapitalbehov, strategi og vækst.

- Tryg udbetaler herefter 50 pct. af årets overskud som kontant udbytte.

- Overskudskapital efter udlodning af ordinært udbytte vil blive anvendt til aktietilbagekøb.

Kun i 2007 og 2009 har selskabet udloddet ved aktietilbagekøb ved siden af det udbetalte udbytte.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere