Del : SMS

Strid mellem PFA og Danica fortsætter

Kamp om kunderne fører til skarpe ordvekslinger mellem to af de største på markedet for pensionsopsparing.

Artiklen fortsætter under annoncen

PFAs administrerende direktør Henrik Heideby beskylder Danica for svaghed og dårlig opførsel, fordi ejeren Danske Bank har økonomiske problemer og gør det svært for pensionsselskabet at holde på kunderne. Reaktionen kommer i kølvandet på, at Danica-direktør Jesper Winkelmann indirekte har beskyldt PFA for urent trav i forbindelse med sin brug af pensionsmæglerselskabet Sejer & Svendsen. Det skriver Børsen.

Henrik Heideby kritiserer kraftigt Jesper Winkelmanns udtalelser fra tirsdagens Børsen, hvor han undrer sig over, Danica ikke har vundet et eneste af Sejer & Svendsens pensionsudbud på trods af en 30 procents markedsandel. Ifølge Jesper Winkelmann er de alle gået til PFA.

- Fordi Danica har 30 pct. af markedet, er det jo ikke det samme, som selskabet skal have 30 pct. af de nye sager. Sådan er verden jo ikke. Kunderne vælger jo ikke ud fra markedsandele, men ud fra, hvilket pensionsselskab, der kommer med det bedste tilbud, siger Henrik Heideby til Børsen.

Jesper Winkelmann vil ikke kommentere på Henrik Heidebys udtalelser, men siger til Børsen, at Danica kritiserer Sejer & Svendsen og ikke PFA. Konsulent i pensionsbranchen Jesper Kirstein ser udvekslingen mellem de to selskaber som et udtryk for en intensiveret kundekamp.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere