Del : SMS
Berlingske Business

Schweizisk forsikringsselskab får klø efter dystre meldinger

Det schweiziske forsikringsselskab Zürich Insurance Group får tørre tæsk på børsen i Zürich onsdag, efter at selskabet har varslet investorerne om, at det venter et tab i sin skadeforsikringsforretning i fjerde kvartal - for andet kvartal i træk.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ifølge Bloomberg News venter selskabet et tab på omkring 100 mio. dollar i skadedelen i fjerde kvartal sidste år.

Det sløje resultat ventes som følge af massive erstatningsudgifter på 275 mio. dollar efter tre store storme, der blandt andet betød et hav af oversvømmede boliger i det nordlige England, Skotland og Irland, hvor Zürich Insurance Group har et stort marked.

Og det er ikke noget, som investorerne bryder sig om. Aktien i forsikringsselskabet, der er et af verdens største af slagsen, falder med 10,9 pct. til 220 schweizerfranc på børsen i Zürich.

I tredje kvartal sidste år tabte Zürich Insurance Group 183 mio. dollar i skadeforsikringsforretningen, hvilket fik topchefen for divisionen, Martin Senn, til at trække sig fra sin stilling. Eftersøgningen efter en afløser er fortsat i gang.

Ifølge meddelelsen fra onsdag, hvor Zürich Insurance Group varslede endnu et kvartalsmæssigt tab i skadeforretningen, satser selskabet også på at skrue op for sine omkostningsbesparelser og dermed overgå det tidligere mål om besparelser på 300 mio. dollar i 2016.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere