Del : SMS
Berlingske Business

Saxo Bank vil være Facebook for investorer

Kim Fournais - Direktør for Saxo Bank.
Kim Fournais, direktør og medstifter af Saxo Bank. Foto:

Saxo Bank vil være finansverdenens svar på Facebook. Her kan investorer mødes, diskutere, blive klogere og handle aktier, valuta og alle mulige andre finansielle aktiver. Ultimativt er målet at trække nye og flere kunder til Saxo Bank.

Artiklen fortsætter under annoncen

Torsdag 23. januar 2014 går Saxo Bank i luften med tradingfloor.com, som skal være finansverdenens svar på Facebook. I forvejen deler folk stort og småt på de sociale medier på nettet, så hvorfor ikke også dele sine investeringer eller følge eksempelvis de bedste valutahandlere? Det er tankegangen bag den nye satsning fra Saxo Bank, som er testet med succes.

»Vi kan se, at der er rigtig mange dygtige folk på vores handelsplatform, som er gode til at handle i forskellige markeder. På Facebook fortæller folk en masse om deres privatliv, men der er også mange, der gerne vil dele deres handler med andre. Vi har testet tradingfloor.com blandt udvalgte kunder i Storbritannien, og de har været helt vilde. De synes, at det er superspændende,« siger Kim Fournais.

Kim Fournais - Direktør for Saxo Bank.

I praksis vil man på tradingfloor.com også kunne søge på, hvem der gør det bedst på forskellige markeder.

»Hvis en kunde er usikker på et marked, så kan man se, hvordan andre gør. Man kan for eksempel følge de ti dygtigste valutahandlere og deres handler og få en pop-up-besked næste gang, de handler: Vil du være med? Og så kan man handle nu og her,« forklarer Kim Fournais.

Men tradingfloor.com er meget mere end et socialt fællesskab for investorer. Det nye site, som man allerede nu kan få en forsmag på, kommer også til at indeholde blog, Saxos egen TV-kanal, analyseværktøjer og undervisningsmateriale.

»Vi prøver at skabe det sted, hvor man gerne vil hen, hvis man har interesse i de globale kapitalmarkeder, fordi det er der, hvor dygtige folk samles og deler ting med hinanden. Men også hvor man kan handle, styre sin risiko, få uddannelse og lave analyser,« siger Kim Fournais.

Skal medvirke til vækst

Tradingfloor.com er integreret med Saxo Banks elektroniske handelsplatform, Saxo Trader, og ultimativt er målet selvfølgelig, at tradingfloor.com skal trække flere kunder ind i Saxo Bank. Konkurrencen om investorerne er skærpet.

»Der er rigtig mange, som fisker i den samme sø efter de samme fisk, og det bliver dyrere at hive fiskene op. Vi prøver at skille os ud med det her tradingfloor.com, så vi kan få den vækst, vi skal have,« fortsætter Kim Four-nais.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere