Del : SMS

Over halvdelen af kunderne i Danske Bank vil skifte

Danske Bank har tabt 92 milliarder på finanskrisen BM
Foto:

56 procent af kunderne i Danske Bank vil sandsynligvis skifte bank, viser ny megafonmåling.

Artiklen fortsætter under annoncen

En ny megafonmåling for TV 2 viser, at 56 procent af Danske Banks kunder nu sandsynligvis vil skifte bank, mens 73 procent svarer, at det i høj grad er bankens ansvar at servicere alle uanset deres økonomiske situation. Det oplyser TV 2 Nyhederne.

Og ifølge Caspar Rose, professor i økonomi og virksomhedsledelse, bliver det de lokale og regionale banker, der kommer til at nyde godt af flugten fra Danske Bank. Det skyldes, at kunderne i netop de mindre banker har en form for lokal forankring, forklarer han til TV 2 Nyhederne.

I Danske Bank håber man dog på at kunne overbevise kunderne om at blive.

- Jeg kan se nu, både på de besøg jeg har haft i dag, og når jeg taler med vores kundelinje, at når vi rent faktisk er i dialog med kunderne, så lykkedes det i betydelig grad at forklare kunderne om fordelene og gennemsigtigheden. Så må tiden jo vise, om det er godt nok, siger direktør i Danske Bank Tonny Thierry Andersen til TV2 Nyhederne.

Meldingen kommer få dage efter, at Danske Bank varslede, at banken vil indføre gebyrer for små kunder - og det gælder uanset hvor meget, den enkelte kunde benytter sig af banken.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere