Del : SMS
Berlingske Business

Nye forsikringsselskaber vil ruske op i branchen - på kort sigt

Til BT: X- faktor biluheld
Autoskade Foto:

Nye internetbaserede forsikringsselskaber er dukket op med billige forsikringer til danskerne. Men det bliver hårdt at bide sig fast på blandt de etablerede selskaber, fremgår det af ny analyse.

Artiklen fortsætter under annoncen
Inden for den seneste måned er to nye internetbaserede forsikringsselskaber, Next og GNFF (Gerda Nielsen Familie Forsikringer), dukket op med gode tilbud til de danske forsikringskunder.

Det vil i de næste kvartaler medføre øget konkurrence på det danske forsikringsmarked. Men det bliver dyrt og en svær kamp for de nye spillere, vurderer Sydbank i en ny analyse af den seneste udvikling på forsikringsmarkedet.

GNFF_priser_Business


På trods af de nye spilleres tilbud om billigere forsikring, så kan det ifølge Sydbank blive opad bakke at få fodfæste på markedet. Banken fremhæver en række forhold, der giver de eksisterende selskaber medvind. Dels er de danske og nordiske forsikringsselskaber blandt de mest omkostningseffektive i Europa. De har i forvejen stordriftsfordele og det nødvendige markedskendskab og datagrundlag til risikovurdering.

Mads Sixhøj


Og så er danskerne generelt meget konservative.

»Vi tvivler på, at danskerne i stor stil vil være komfortable med at købe forsikringer hos »ukendte« selskaber over internettet,« skriver Sydbank i sin analyse.

pix-GNFF


Sydbank mener dog alligevel, at der er god grund til at holde et skarpt øje med udviklingen.

»Det er ekstremt let bare at underbyde de etablerede selskaber, da den indtjeningsmæssige konsekvens af dårlig risikovurdering først viser sig efter nogle år,« skriver Sydbank, som også påpeger, at der går tid, før kunderne kan vurdere de nye selskaber, hvilket som regel først falder sammen med, at der er sket skader.

Sydbank vurderer i øvrigt, at korrekt risikovurdering og prissætning er vigtigere for lønsomheden i et forsikringsselskab end brugen af internettet som salgsplatform.

09BUSgnff.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere