Del : SMS

Nordea vil holde fokus på egne kunder

Det er kunderne, der i sidste ende afgør, hvad de synes er mest attraktivt, mener Nordea.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danske Bank lancerer fra mandag et fordelsprogram, som den mener er mere attraktivt end tilsvarende programmer fra konkurrenter som Nordea og Nykredit. Hos Nordea svarer pressechef Stephan Ghisler-Solvang til Ritzau Finans, at banken fokuserer på sine egne kunder og produkter, og at det i sidste ende er op til kunderne at vælge mellem de forskellige tilbud.

- Vi fokuserer på vores egne kunder og vores egne produkter. Det er kunderne, der i sidste ende afgør, hvad de synes er mest attraktivt, men vi synes, at det giver bedst mening, at kunderne betaler for, hvordan de bruger banken og ikke, at de bruger banken. Vi har haft vores fordelsprogram siden år 2000, så vores kunder ved, hvad de skal betale og hvad de skal betale for. Den gennemsigtighed har vi gode erfaringer med, siger Stephan Ghisler-Solvang.

Hos Danske Bank mener chefen for de danske aktiviteter, Tonny Thierry Andersen, at Danske Banks fordelsprogram er mere fair og har flere fordele, og han peger blandt andet på, at prisen på udlån i Danske Banks program afspejler både forretningsomfang og risiko, mens prisen hos Nordea-kunderne er ens for alle inden for de enkelte programmer. I forhold til priserne oplyser Nordea, at det er noget, der følges tæt.

- Vi holder løbende øje med, at vi er konkurrencedygtige, og den kundevækst, vi har haft under og efter den finansielle krise, er vi godt tilfredse med, siger Stephan Ghisler-Solvang.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere