Del : SMS
Berlingske Business

Nordea går frem i Danmark

Nordea
I løbet af 2012 kom 28.000 nye kunder til Nordeas såkaldte fordel plus-program Foto:

Bankforretningen i Danmark trækker sin del af læsset i Nordea-koncernens rekordregnskab, blandt andet på grund af en strøm af nye kunder.

Artiklen fortsætter under annoncen

Nordea Danmark fik et ordinært resultat på 226 millioner euro mod 201 millioner euro i 2011-regnskabet. Omkostninger steg også en tand fra 1,484 milliarder kroner sidste til 1,506 milliarder euro i 2012, mens indtægter gik fra 1,166 milliarder euro i 2011 til 1,220 milliarder euro sidste.

Nedskrivningerne på udlån udgjorde i Danmark 90 millioner euro i fjerde kvartal, som er et fald på 145 millioner kroner i forhold til kvartalet før.

I løbet af 2012 kom 28.000 nye kunder til Nordeas såkaldte fordel plus-program. Af dem kom de 6.800 til i 2012.

Danskerne holder igen med forbruget, og i regnskabet for den danske del af bankkoncernen fremgår det ved, at indlånet fra privatkunder steg seks procent fra 2011 til 2012. Samlet indlån for både privatkunder og erhverv blev på 30,8 millioner euro, mens det samlede udlån blev på 66,2 millioner euro.

Som led i Nordeas besparelser herhjemme er antallet af medarbejdere dalet lige så stille gennem sidste år. Fra 4.199 fuldtidsstillinger i årets første kvartal til 3.934 medarbejdere ved årets udgang. Det barberede samtidig personaleudgifterne ned med 13 millioner euro i 2012.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere