Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Nets-chef efter år med rekordbonusser: Lad os nu fokusere på fremtiden

Nets
Nets skal på Børsen. Pressemøde med Bo Nilsson (Foto: Liselotte Sabroe/Scanpix 2016) Foto:

Bo Nilsson, topchef i Nets, vil gerne rette opmærksomheden mod driften i virksomheden, der blandt andet ejer Dankortet. Det siger han efter et år med stor debat om det enorme bonusprogram i Nets.

Nets-chef Bo Nilsson er træt af at tale om rekordbonusser og andre ting fra fortiden. Nu mener han, at tiden nu er kommet til at fokusere på fremtiden.

Tirsdag

Det siger Bo Nilsson til Berlingske i et interview, hvor han samtidig udtrykker sin skuffelse over aktiemarkedets reaktion på tirsdagens regnskab. Her er nedturen for Nets-aktien fortsat siden selskabet blev børsnoteret i september i kurs 150.

Tirsdag eftermiddag falder aktien yderligere godt tre pct. til kurs 119. Det sker selvom Nets ellers fremlagde et årsregnskab for 2016, hvor selskabet kommer i mål med det som selskabet på forhånd stillede i udsigt.

»Det er jo klart, at vi ikke kan løfte vores forventninger hver gang. Markedet må forhold sig til, at vi holder, hvad vi lover, og at det har vi gjort hver gang,« siger Bo Nilsson til Berlingske.

nets

Han mener, at der har været alt for meget opmærksomhed om forhold, som ikke har haft noget med selve driften i virksomheden at gøre.

»Vi kunne godt have tænkt os, at folk fokuserer mere på det, som vi synes er vigtigt og lidt mindre på ting, der har noget med fortiden at gøre og som ikke har nogen indflydelse på, hvordan vi klarer os de næste to-tre år,« siger Nets-direktøren.

Hvad er det for nogen ting fra fortiden du tænker på?

»Altså der har været meget mediedækning om noget fra fortiden, som ikke har noget at gøre med, hvordan vi klarer os. Nu vil jeg vise, at vi leverer, hvad vi har lovet, og nu må folk have tillid til, at den her virksomhed er ledet på en professionel måde«

Synes du, at I har skullet bevise jeg særligt meget?

»Alle selskaber på børsen skal bevise sig. Men jeg tror måske det tager lidt længere tid for os at bevise os«

Hvorfor tror du det har været sådan?

»Jeg ved det ikke. Jeg kan ikke sige hvorfor, men det har motiveret mig, fordi jeg gerne vil sørge for, at Nets bliver så stærkt som muligt. Men jeg kan sige, at kritikken skal vi ikke diskutere i pressen, men i stedet bevise os kvartal for kvartal«

Tirsdag

Føler du omverden er mere kritiske over for jer end over for andre C20-selskaber?

»Nej, men jeg vil gerne i 2017 og 2018 fokuserer på virksomheden frem for andre faktorer, som jeg ikke føler, har noget med virksomhedens fremtid at gøre«

De faktorer, som du tænker på, er det f.eks. den meget omtale af jeres bonusprogrammer?

»Jeg vil ikke gå ind i detaljer, men jeg synes fokus på skal være på fremtiden«

Kontaktløst dankort - 20170222

Det bonusprogram, som blev strikket sammen forud for børsnoteringen af Nets har slået alle rekorder i Danmark. 70 medarbejder har stået til at skulle dele over to mia. kr. Bo Nilsson topper med en gevinst på over en halv mia. kr., mens blandt andre kommunikationsdirektør Karsten Anker Petersen ved børsnotering stod til at modtage op mod 35 mio. kr.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen