Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

Møns Bank melder om meget tilfredsstillende udvikling

Møns Bank fastholder forventningerne om en basisindtjening for hele 2012 på 33-38 mio. kr. efter de første ni måneder af regnskabsåret, hvor lokalbanken fik et overskud efter skat på 9,5 mio. kr. mod et underskud på 5,8 mio. kr. i samme periode sidste år.

Det resultat er man meget glad for i Møns Bank, som skriver:

- Resultatet anses for meget tilfredsstillende, idet resultatet fremkommer som følge af en god udvikling i den primære basisindtjening, der yderligere er styrket efter overtagelsen af aktiviteterne fra Fanefjord Sparekasse, skriver Møns Bank, der kan se tilbage på en forrentning af egenkapitalen før skat på 6,8 pct.

Resultatet før skat vendte nemlig fra et minus på 7,6 mio. kr. efter de første ni måneder af 2011 til et plus på 12,8 mio. kr. i samme periode af 2012.

Fremgangen skal ses i lyset af en stigning i basisindtægterne på 15 pct. til 79,0 mio. kr., et fald i nedskrivninger på udlån på 43,9 pct. til 15,4 mio. kr. samt et positivt bidrag fra kursreguleringer på 3,5 mio. kr. mod et beskedent bidrag på 0,2 mio. kr. i samme periode af 2011.

Møns Banks basisindtjening før modregninger og Indskydergarantifonden var efter de første ni måneder af 2012 på 28,9 mio. kr., mens overskuddet var 24,7 mio. kr. efter modregninger og Indskydergarantifonden.


0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen