Berlingske Business
LIVE
09:02

Mobilepay kurtiserer til butikkerne og starter priskrig

Betaling Storkunder flirter med ny udfordrer til Nets' guldæg
Mobilepay starter en priskrig på betalingsmarkedet. Foto:

Den Danske Bank-ejede betalingsløsning Mobilepay sænker priserne markant over for butikkerne og starter derved en priskrig på betalingsmarkedet, hvor Mobilepay nu kan stå i direkte konkurrence med det mobile dankort fra Nets

Efter 1. april vil gebyrer på transaktioner for betaling via Mobilepay ligge på mellem 0,30 og 0,75 kr. og flere firmaer vil således opleve en besparelse på op til 85 pct. i forhold til de nuværende omkostninger ved betalingsløsningen.

Det skriver Børsen.

Mark Wraa-Hansen, der er chef for Mobilepay, mener, at de nye sænkede priser øger konkurrencedygtigheden betydeligt i jagten på større udbredelse i butikkerne.

»Vi mener, at det er yderst konkurrencedygtige priser. Der er ingen tvivl om, at vi vil være ekstremt konkurrencedygtige på tværs af kundesegmenter- særligt for de mange små og mellemstore er det en attraktiv pris,« siger Mark Wraa-Hansen til Børsen.

Storkunder

Med den nye prismodel håber Mobilepay dog også at blive mere interessante for store supermarkedskæder som Coop og Dansk Supermarked, der begge i første omgang har afvist Mobilepay og valgt at satse på Nets, der snart ruller ud med sit mobile dankort.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen