Del : SMS

Mindre af næsten alt i Totalbanken

Med undtagelse af kursreguleringerne skrumper alle tal i Totalbankens regnskab efter de første ni måneder af 2012.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der bliver både færre indtægter i toppen af regnskab, færre udlån og indlån, færre udgifter til personalet, markant færre nedskrivninger på udlån, og endelig er der også mindre underskud på bundlinjen.

- Bestyrelse og direktion udtrykker tilfredshed med basisdriften. Niveauet for nedskrivninger er fortsat for højt, og er delvist afledt af Finanstilsynets nye bekendtgørelse om nedskrivninger. Der er fortsat fokus på at reducere nedskrivningsbehovet, skriver banken i regnskabet.

Rente- og gebyrindtægterne var på 86,7 mio. kr. og dermed 8 pct. lavere end i samme periode af 2011. Udgifterne dykkede 13,2 pct. til 52,8 mio. kr., og nedskrivningerne blev mindsket med næsten en tredjedel, da de landede på 68,8 mio. kr.

På bundlinjen er underskuddet før skat blevet mere end halveret til 29,0 mio. kr. fra et underskud på 72,4 mio. kr. i de første ni måneder af 2011. Efter skat landede det på 42,4 mio. kr.

Totalbanken fastholder forventningerne til 2012 om en basisindtjening i niveauet 40-50 mio. kr., fremgår det også af bankens regnskab for de første ni måneder af 2012.

Basisindtjeningen er opgjort før kursreguleringer og nedskrivninger på udlån og tilgodehavender - i 2011 lød basisindtjeningen på 36,5 mio. kr.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere