Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage tirsdag

Købstædernes Forsikring når milliardmilepæl og ser fortsat vækst

Købstædernes forsikring
Købstædernes Forsikring. Foto:

Købstædernes Forsikring har rundet et skarpt hjørne med 1 mia. kr. i præmiebestand, hvilket sker efter flere år med stærke vækstrater. Nye partnerskaber skal bidrage til fortsat vækst de kommende år, siger selskabets administrerende direktør, Anders Hestbech, til Ritzau Finans.

»2015 var godt, 2016 var endnu bedre, og det ser ud til, at 2017 kommer til at overstige de to foregående år på væksten. Sidste år var ellers et fantastisk godt år med en vækst på 12,6 pct. i optjente præmier, men som det ser ud lige nu, kommer vi til at overgå 2016 på væksten,« siger Anders Hestbech.

Fremgangen skyldes ifølge direktøren "summen af mange ting" med øget salg både gennem eksterne samarbejder og selskabets egne direkte salgskanaler.

»Det er egentligt bredt funderet - det er banksamarbejderne, det er vores egne kanaler, det er samarbejde med mæglere og agenturer under mæglere. Det er summen af det hele, der her performet her,« forklarer Hestbech.

»Samarbejdet med Sparekassen Sjælland og Sparekassen Fyn har fyldt en del, men også det, vi har lavet på erhverv, med Spar Nord og Skjern Bank for eksempel, begynder at trænge igennem,« tilføjer han.

Senest har Købstædernes Forsikring indgået en samarbejdsaftale med Ase, som er landets største a-kasse for selvstændige og iværksættere. Det har blandt andet udmøntet sig i en ny type lønsikring for selvstændige.

NYE AFTALER ER NØGLEN

Det er aftaler af denne type, der skal bane vejen for fortsat vækst.

»Så længe vi kan blive ved med at finde nye partnere og være kreative med at lave produktløsninger, så tror jeg, at vi kan fortsætte væksten. Vi oplever, at der er flere og flere, der henvender sig oven på de partnerskaber, vi har lavet, og gerne vil diskutere mulige løsninger,« siger Anders Hestbech.

Det får ham også til at tro på, at selskabet kan blive ved med at indgå nye aftaler.

»Vi skulle gerne fortsætte med at lave et par nye aftaler per år af de store distributionsaftaler. Derudover er der gruppeaftaler, som vi eksempelvis har lavet med Dansk Bilbrancheråd og Dansk Håndværk - på det område skulle vi også gerne kunne levere et par nye om året,« siger Hesbech.

De seneste års vækst er realiseret trods hård konkurrence på forsikringsmarkedet, hvor flere andre selskaber har kæmpet med at få gang i præmievæksten.

»Markedet er ekstremt konkurrencepræget. Folk er aggressive på priserne, og vi ser flere selskaber have negative forsikringsresultater,« siger Anders Hestbech.

Det gælder blandt andet Lærerstandens Brandforsikring og GF, hvor sidstnævnte i 2016 dog var begunstiget af store tilbageførsler af tidligere forsikringshensættelser - de såkaldte afløbsgevinster.

»Jeg vil forvente, at der er nogen rundt omkring, der må varsle præmiestigninger,« siger Anders Hestbech.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen