Del : SMS
Berlingske Business

Jyske Bank-aktien brager op efter overskudsmelding

Banker vil hente kunder efter storbankers kasselukninger
Jyske Bank Foto:

Det er godt at Jyske Bank-aktionær mandag morgen, hvor bankledelsen har fjernet enhver tvivl, der måtte være om den økonomiske udvikling

Artiklen fortsætter under annoncen

Jyske Bank begynder ugen på toppen af C20 Cap og samtlige danske aktier, efter at banken har meddelt til fondsbørsen, at den venter at nå et årsresultat før skat på 3204 mio. kr. for 2015.

Aktien ligger med en stigning på 8,3 pct. til 300,40 kr. klart i front efter 15 minutters handel mandag morgen. De nærmeste aktier - Coloplast, William Demant Holding og DSV - ligger til sammenligning med stigninger i omegnen fra 1,7 - 1,2 pct.

Jyske Bank - Direktør Anders Dam - Her i hovedsædet i Silkeborg

Jyske Banks ventede resultat overrasker positivt, da det for 2014 landede på 3103 mio. kr. før skat.

Dermed når Jyske Bank for andet år i træk efter fusionen med BRF sit mål om en forrentning på minimum 10 pct. af primoegenkapitalen.

- Resultatet er bedre end konsensusforventningerne, og dermed tager man måske lidt frygt ud, efter at kursen på Jyske Bank-aktien er faldet med rundt regnet en tredjedel, sigeraktieanalytiker Christian Hede fra Nordea til Ritzau Finans efter den kortfattede meddelelse fra Jyske Bank, der først 23. februar 2016 kommer med sit årsregnskab for 2015.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere