Del : SMS

Indisk bank introducerer ti-sekunders lån

INDIA-BANKS/DEBT
»Don't delay happiness«. Sådan lyder sloganet for HDFC Bank i reklamerne for deres nye lynlån. Som et led i konkurrencen introducerer en af landets største banker, HDFC Bank, en metode, så kunder kan få et lån på bare ti sekunder. De hurtige lån gør det lettere for folk at få råd til forbrugsgoder som telefoner og motorcykler. Foto:

De indiske banker er ivrige efter at låne til landets voksende middelklasse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Som et led i konkurrencen introducerer en af landets største banker, HDFC Bank, en metode, så kunder kan få et lån på bare ti sekunder. De hurtige lån gør det lettere for folk at få råd til forbrugsgoder som telefoner og motorcykler.

Det skriver avisen Wall Street Journal.

»Don't delay happiness«. Sådan lyder sloganet for HDFC Bank i reklamerne for deres nye lynlån, der bliver fulgt op af konkurrenterne ICICI Bank, Axis Bank og Kotak Mahindra Bank. Almindelig private bankforretninger er under stor vækst i Indien og kan hjælpe bankerne med at polstre indtjeningen og få bankerne videre fremad i stedet for gennem lån til industrien, der ikke altid har vist sig lige fordelagtige.

MYANMAR-TELECOMS/

Private kunder har således vist sig som bedre betalere end virksomhederne i Indien, hvor ca. 2 pct. af lånene ikke tilbagebetaltes fra de private, mens tallet er op til 21 pct. for virksomhederne.

Eksperter og analytikere mener ifølge Wall Street Journal da også generelt, at Indien er blevet bedre til at styre lånerisici siden finanskrisen, der resulterede i flere konkurser. I dag har bankerne ligeledes bedre information om kundernes indkomst, forbrug, og generelle kreditprofil.

Bankernes fokus på private forbrugere er med til at pege på en generel makrotrend i Indien, hvor privatforbrug driver væksten. Dette står i særlig kontrast til nabolandet Kina, der er mere afhængig af investeringer i infrastruktur og produktionskapacitet, skriver avisen.

30BUSUSA-INDIAMODI.jpg

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere