Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

I fremtiden bliver personlig betjening en luksus

Hackere bryder ind i netbank trods NemID
Vi ordner selv bankforretningerne via mobil- eller webbank, vi tjekker selv ind på flyet, og vi får anbfalet nye varer elektronisk, når vi køber ind over nettet. Foto:

Vi er allerede ved at vænne os til at klare tingene selv, og i fremtiden bliver personlig ekspedition og betjening noget ganske særligt, som vi betaler for.

Vi ordner selv bankforretningerne via mobil- eller webbank, vi tjekker selv ind på flyet, og vi får anbfalet nye varer elektronisk, når vi køber ind over nettet. Men det er kun begyndelsen. I fremtiden bliver digital selvbetjening normen, mens personlig ekspedition eller service bliver en særlig luksus, som koster ekstra.

Det fortæller Klaus Æ. Mogensen, seniorforsker ved Instituttet for Fremtidsforskning.

»Det, som ikke vil være digitaliseret, vil være den meget personlige service, som koster ekstra. Ligesom når vi går på restaurant og betaler for den gode service. Den højtkvalificerede service vil overleve, resten bliver noget, man klarer selv,« siger han.

Bank

Og selv om selvbetjeningen er opfundet af virksomhederne for at spare penge, er det langt hen ad vejen også til kundernes fordel, vurderer han, fordi de kan ordne deres forretninger, når og hvor de vil. Klaus Æ. Mogensen mener ikke, at der nødvendigvis er grund til at begræde tabet af personer bag skranken.

»Du mister den personlige betjening, men måske er den alligevel ikke særlig god. I webbogbutikken Amazon anbefaler den bøger, som kan interessere dig ud fra dine tidligere køb og udfra, hvad andre også har købt. Det er på mange måder en bedre service, end nogen ekspedient vil kunne give,« siger han.

dasnke bank nedskæring

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen