Del : SMS
Berlingske Business

Gjensidige køber sikkerhed ud over alle grænser

pix-strand
Gouda Rejseforsikring er blevet købt af Gjensidige Forsikring Foto:

Forsikringsselskabet Gjensidige køber Gouda Rejseforsikring, og styrker positionen på erhvervsmarkedet og over for rejsebureauer.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sikkerhed ud over alle grænser. Intet mindre lover Gouda Rejseforsikring, der siden 1994 har forsikret nordiske rejsende og udenlandsansatte. Nu bliver selskabet en del af Gjensidige Forsikring, som har købt Gouda af det hollandske selskab Goudse Schadeverzekeringen N. V for en ukendt sum.

Sidste år havde Gouda's virksomhed i Danmark, Norge, Sverige og Finland præmieindtægter for 38,5 millioner euro og er ifølge Gjensidige en lønsom forretning, der vil passe godt ind i Gjensidiges ønske om vækst.

»Opkøbet af Gouda Rejseforsikring tilfører Gjensidige værdifuld kompetence inden for et attraktivt område, som er i vækst. Vi er specielt glade for at styrke vores position i erhvervsmarkedet og over for rejsebureauer,« siger koncerndirektør for division Nordic i Gjensidige, Kim Rud-Petersen i en pressemeddelelse.

Gouda bliver med sine 148 ansatte fordelt på tre kontorer i Danmark, Norge og Sverige en del af division Nordic, som ledes fra Danmark. Og administrerende direktør i Gouda Jesper Kjeldsgaard er også positiv over for opkøbet.

»Vi er vokset kraftigt i de senere år, og Gjensidige kan se kvaliteten i den service, vi giver vores kunder. Denne overtagelse er en anerkendelse af vores virksomhed, og vil give os kraft til yderligere vækst,« siger Jesper Kjeldsgaard.

Den endelige overtagelse forventes at ske ved udgangen af året, når de relevante myndigheder har godkendt handlen, som blev underskrevet i går. Men store ændringer for kunderne er der ikke tale om.

»Vi har ikke planlagt noget konkret endnu, men vi har nogle forventninger om, at den kompetence og specialistviden vi får, er noget vi kan kapitalisere af videre frem - både på privatområdet, men også på vores erhvervsforretning. Det er jo sådan, at mange af de større virksomheder i Danmark har særskilt fokus på rejseområdet, og der har vi en klar forventning om, at vi kan blive en del af det,« siger Kim Rud-Petersen til Berlingske Business og tilføjer:

»De eksisterende Gjensidige-kunder kommer ikke til at mærke noget nu, men det er klart, at på sigt håber vi, at vi kan bruge den viden, vi nu får til produktudvikling og produktilpasning.«

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere