Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Deutsche Banks toplinje skuffer ledelsen og aktiemarkedet

DEUTSCHE BANK-TRUMP/
Deutsche Banks toplinje skuffer. Arkivfoto. Foto:

Deutsche Bank har ikke været helt så gode til at hive penge hjem, som banken havde håbet på, og aktieanalytikerne havde sat næsen op efter.

Bankens toplinje landede i andet kvartal på 6,6 mia. euro, hvilket var omkring 500 mio. euro lavere end ventet ifølge Bloomberg News. Det er samtidig et fald på 10 pct. i forhold til samme periode sidste år.

DEUTSCHE BANK-RESULTS/

»Toplinjen er ikke så stærk, som jeg havde håbet på«, siger administrerende direktør John Cryan i en kommentar til regnskabet, hvor afdæmpet kundeaktivitet bliver angivet som en del af årsagen.

På bundlinjen landede banken et overskud på 447 mio. euro, hvor der var ventet et plus på 311 mio. euro. Analytikernes estimater svingede dog helt fra et overskud på 550 mio. euro til et minus på 185 mio. euro.

Indtjeningen er 20 mio. euro højere end i samme periode sidste år, og det højere overskud kan blandt andet forklares med faldende omkostninger og lavere nedskrivninger.

Deutsche Bank melder i forbindelse med regnskabet, at indtjeningen er lavere end bankens langsigtede forventningerne.

22BUSArbejdernes-Landsbank-.jpg
For abonnenter LÆS MERE : Kunder i mindre banker er mest positive

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen