Del : SMS
Berlingske Business

Danske Bank får hug for nyt design på netbanken

pix-netbankdanskebank
Danske Bank har succes med deres app til smartphones og ipads, men det nye design til netbanken høster for tiden mere ris end ros fra brugerne. Foto:

Bankens Facebook-side flyder over med kritik fra brugerne, der kalder det nye design for ”brugerfjendtligt” og ”håbløst”.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danske Bank har for nylig lanceret nyeste version af netbanken, som for tiden høster mere ris end ros på bankens Facebook-side. Adskillige kommentarer fylder i øjeblikket deres væg, hvor brugere beskriver det nye design som ”brugerfjendtligt” og ”håbløst”. Kritikken lyder blandt andet på, at posteringerne fylder for meget, og at der står ”i går” og ”i fredags” i stedet for datoer.

En af kommentarerne lyder som følger:

”Kære Danske Bank. Jeg elsker normalt udvikling, men jeg må erkende, at jeg savner det gamle layout i netbanken. Jeg er kasserer i en forening, og det nye design er helt håbløst i forhold til at skabe overblik. Jeg savner at kunne skjule afstemte posteringer. Jeg mangler datoer på de posteringer, der har været den seneste uge, og så fylder teksten bare alt for meget. Alt i alt har jeg mistet overblikket fuldstændigt i forhold til tidligere og skal bruge væsentligt længere tid på afstemning. Øv, øv, øv.”

pix-nembank

Banken har på Facebook-siden været hurtige til at besvare langt de fleste henvendelser fra brugere, der kritiserer netbankens nye design. Stefan Funch Jensen, der er manager for online - og mobilafdelingen i Danske Bank siger, at de har fået negative såvel som positive henvendelser fra deres kunder, men at de naturligvis tager kritikpunkterne til efterretning.

"Når man går ind og ændrer på noget, der har lignet sig selv de sidste 15 år, så er det klart, at det ikke vil falde i alles smag. Vi har fået både positive og negative henvendelser på det nye design, og de bliver alle sammen kategoriseret. Vi har allerede implementeret nogle rettelser, og 80 procent af de kritikpunkter, som kunderne er kommet med, kommer der en løsning på allerede i næste uge," siger Stefan Funch Jensen til Business.dk.

danskebank_business

Andre henvendelser på bankens Facebook-side lyder:

”Virkelig irriterende, det nye netbank design...!! Det fylder for meget og er uoverskueligt...Ja tak til at få den gamle netbank tilbage....”, ”Jeg vil have det gamle danske netbank design tilbage, det nye er forfærdeligt,” og ”Nej Nej Nej - hvad har I dog gjort ved det gamle gode netbank design - det hele fylder dobbelt så meget som nødvendigt - og de nyeste står øverst. Det er sgu en Om´er!!!”

De skuffede netbanks-kunder har stort set alle fået svar fra Danske Bank på Facebook.

"Det er vigtigt for os at lytte til kunderne og komme med nogle hurtige forbedringer. Vi brugte også Facebook rigtig meget, da vi udviklede mobil- og tabletbanken. Man skal bare hele tiden have for øje, at den nye netbank stadig er noget, som kunderne skal vænne sig til. Og at netbanken i sidste ende skal kunne bruges af alle – vi vil ikke være den mest moderne netbank, men den mest brugervenlige," siger Stefan Funch Jensen, onlinemanager i Danske Bank.

Det nye design af netbanken bliver rullet ud i flere etaper og Stefan Funch Jensen oplyser, at de regner med, at det er færdigt i starten af december. Her vil der forventet også være løsninger på de kritikpunkter, kunderne indtil videre, så de kan blive implementeret i det endelige design af netbanken.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere