Del : SMS
Berlingske Business

Danske Bank får høvl på Facebook

pix-udanske
Her ses et screendump af uDanske Bank-siden på Facebook.

På såvel Danske Banks egen Facebook-side som på andre uautoriserede sider vælter kritikken ned over banken, efter den har offentliggjort sine planer om at kræve abonnement af kunderne.

Artiklen fortsætter under annoncen
Danske Banks Facebook-side er blevet øretævernes holdeplads mandag. Før weekenden offentliggjorde banken, at den vil indføre abonnementsbetaling fra en række kundegrupper - nu svarer kunder og andre interesserede igen.

Samtidig er der dukket en ny protesthjemmeside op på Facebook under navnet "uDanske Bank", hvor man kan lufte sin holdning til storbankens kundestrategi. uDanske Bank har dog endnu ikke meget at byde på, når det kommer til kommentarer. Vil man undersøge, hvor kradse kommentarer bankens strategi har kastet af sig, skal man ind på Danske Banks egen Facebook-side.

Der er enkelte debattører, der udtrykker forståelse for Danske Banks idé om at indføre abonnementsbetaling på op til 120 kroner i kvartalet - det mod at fjerne en række andre gebyrer. De positive kommentarer er der dog langt mellem. I stedet er der rigeligt af det modsatte.

Her er nogle stykker, der dukker op, når man scroller ned gennem de første af over 1.000 kommentarer til sagen. "Danske Bank er blevet vores tids omvendte Robin Hood. De stjæler åbenlyst fra de fattige og giver til de rige," skriver en bruger.

En anden henviser til et billede, som banken bruger, der forestiller et barn, der sidder med en tavle-PC.

"Pigen på billedet må være lykkelig. Hun ved endnu ikke, hvad "abonnement" betyder," skriver personen bag kommentaren.

Nogle er bare inde og kommentere sagen, mens andre fortæller, at de er kunder i banken, og at de har fået nok.

"Har været kunde hos jer i 40 år og skylder jer ikke noget, men har mere i indestående end i udestående og uden at få noget særligt for at I låner mine penge. Nu har jeg fået nok. Farvel Danske Bank," skriver én.

En anden vælger at se det fra de bankens ansattes side af:

"Må ikke være sjovt at være ansat i danske bank de kommende dage og skulle høre på alle de utilfredse kunder. Stakkels dem, men er jo ikke deres beslutning. Men nøj hvor er det da en ringe bank."

Det er kun kort tid siden, at Danske Bank blev udsat for en massiv kritik på Facebook i en anden sag. Her var det bankens nye reklamekampagne "New Normal" og "New Standards", der var under beskydning.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere