Del : SMS

BRF Kredits overskud dykker

BRF Kredit fik et overskud efter skat på 167 mio kr. i årets første ni måneder.

Artiklen fortsætter under annoncen

Dermed var der tilbagegang sammenlignet med samme periode året før, hvor overskuddet blev 196 mio. kr.

- Den gennemførte konsolidering og dermed faldende portefølje har ført til lavere bidragsindtægter. Samtidig har den lave risikofri rente i 1.-3. kvartal 2012 resulteret i et mindre risikofrit afkast af fondsbeholdningen sammenlignet med 1.-3. kvartal 2011, forklarer BRF Kredit.

Omkostningerne steg fra 637 mio. kr. til 657 mio. kr. Det skyldes blandt andet, at BRF Kredit har været nødt til at etablere sit eget distributionssystem til privatkunder, efter at samarbejdet med ejendomsmæglerkæden EDC er ophørt.

Bestyrelsen hæfter sig ved, at det nye distributionsnet har ført til øget aktivitet. Samtidig glæder den sig over, at BRF Kredit har indgået et samarbejde med flere større banker, blandt andet Jyske Bank og Sydbank, om fælles funding af lån.

- BRFkredit forventer over en årrække at øge udstedelsen af SDO i kapitalcenter E med et tocifret milliardbeløb som følge af fælles funding-samarbejderne, skriver bestyrelsen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere