Berlingske Business
LIVE
07:39 Det skal investorerne holde øje med

25.000 kunder har sagt farvel til Nordea i 2016

Nordea NORDEA BOKSLUT
Overskrift
Nordeas topchef Casper von Koskull  Foto: Janerik Henriksson / TT. (Foto: 10010 Janerik Henriksson/TT/Scanpix 2017) Foto:
 

Tusindvis af danske Nordea-kunder har takket af efter begivenhedsrigt år.

Nordea har mistet 25.000 kunder i Danmark i 2016 ud af i alt 1,6 mio. kunder. Det oplyser banken i forbindelse med et pressemøde, hvor Ritzau Finans er til stede.

Af de 25.000 kunder er cirka 12.000 såkaldte fordels Plus kunder eller helkunder oplyser den ansvarlige for Nordea Danmark, Peter Lybecker, på et pressemøde.

Han kalder i øvrigt kundetabet for "helt klart for stort", også selv det skal ses i forhold til et samlet kundeantal i Danmark på cirka 1,6 mio. og understreger at "vi er ikke stolte af den udvikling".

Nordea har torsdag fremlagt regnskab for 2016. Et år, som topchef Casper von Koskull i regnskabet kalder "formentlig det mest begivenhedsrige år i Nordeas historie", hvilket Nordeas danske topchefer er helt enig i.

NORDEA-RESULTS/

Torben Lausten, der er chef for personal banking i Danmark siger, at "udviklingen skærer helt ind i hjertet".

Han forklarer afgangen og den lave kundetilfredshed med dårlige mediesager som Panama-sagen.

Peter Lybecker tilføjer, at it-nedbrud, lange ventetider og eksterne udfordringer har kostet på kundetilfredsheden og antallet af kunder.

I foråret viste et gigantisk læk af dokumenter fra advokatfirmaet Mossack Fonseca fra Panama, at Nordea hjalp kunder med at oprette anonyme selskaber i skattely. Det førte til massiv kritik af storbanken.

 

I regnskabet slår topchefen Casper von Koskull fast, at Nordea i 2017 blandt andet skal have fokus på stærk etik.

»Vi vil fortsat have fokus på at skabe en fuldt digital platform, forbedre kundetilfredsheden og omstille organisationen til at være den bedste inden for compliance med en stærk etik og en værdibaseret kultur, der gør, at vi kan opfylde vores forpligtelser over for samfundet og skabe værdi for både kunder og aktionærer,« lyder det i regnskabet.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen