Del : SMS
Berlingske Business

Noa Noa vil tredoble indtjeningen

pix-noanoa-biz
Noa Noa vil tredoble deres indtjening i løbet af få år.

Det kapitalfondejede modetøjselskab sætter fart på ekspansion af butiksnettet. Målet er at tredoble indtjeningen i løbet af få år, skriver Børsen.

Artiklen fortsætter under annoncen
Efter tilbagegang på både top- og bundlinje gennem de tre år, hvor kapitalfonden Axcel har været en del af ejerkredsen, går det nu igen fremad for modetøjselskabet Noa Noa.

Selskabet har fremgang i ordreindgangen, og der speedes i år op for etableringen af nye butikker, som skal sikre vækst på gennemsnitlig 15 pct. årligt i de kommende fire år til en omsætning på op mod 850 mio. kr., skriver Børsen.

"Ambitionen er i løbet af ganske få år at nå en indtjening før renter, skat og af- og nedskrivninger på omkring 150 mio. kr. Det svarer til en margin på 18-20 pct.," siger Noa Noas adm. direktør Søren Brandt til avisen.

Han mener, at selskabet allerede er organiseret til at realisere vækstambitionerne: "Det kræver ikke særlige investeringer for en landeorganisation at supportere eksempelvis 22 franchisetagere i stedet for 16, eller hvis en sælger skal betjene 50 kunder i stedet for 30," siger han.

Noa Noa bogførte i 2009 en omsætningsnedgang på knap 12 pct. og et driftsresultat på knap 57 mio. kr. svarende til en tredjedel af ambitionen på kort sigt.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere