Del : SMS
Premium

Magtkampen i Grundfos

Lars Kolind smækker med døren hos Grundfos
ARKIVFOTO 2010 af Lars Kolind-- En biografi af Niels Due Jensen - Arvtageren - har fået Lars Kolind til at trække sig fra posten som bestyrelsesformand i Grundfos Holding. Selv står han tilbage lettere forundret. - Jeg kan konstatere, at jeg frem til oktober havde bestyrelsens fulde opbakning. Så kom bogen - og nu er der et flertal i bestyrelsen, der ikke bakker mig op længere, siger Lars Kolind. Se RB 28.11.2011 12:12. (Foto: Linda Henriksen/Scanpix 2011) Foto:

Læs om den magtkamp, der har medført, at bestyrelsesformand Lars Kolind må forlade sin formandspost i Grundfos.

Lars Kolind må forlade sin post som bestyrelsesformand i Grundfos Holding ved den kommende generalforsamling i april 2012. Bestyrelsen bakker ham ikke længere op, fortæller han selv.

Her kan du købe adgang til Berlingskes fortælling artikler om magtkampen i Grundfos:

Artikelsamlingens indhold:

Årelang magtkamp skadede Grundfos (Berlingske Business)
Eksperter: Der er grænser for aktivt ejerskab (Berlingske Business)
Due Jensen har tabt Grundfos-stafetten (Berlingske Business)
Kolind trives i rollen som filantrop (Berlingske Business)
Magtkamp om Grundfos, Berlingske (Berlingskes Nyhedsmagasin)

I alt får du 13 spændende sider om magtkampen. Du downloader artikelsamlingen i en pdf-fil, som du kan gemme på din harddisk eller din smartphone.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 19 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere