Del : SMS
Premium

Mærsk Mc-Kinney Møller

Skibsreder Mærsk Mc-Kinney Møller er død
Overskrift
Skibsreder Mærsk Mc-Kinney Møller er død Skibsreder Mærsk Mc-Kinney Møller.; Managing director A.P. Møller Mærsk, Mærsk Mc-Kinnesy Møller . ; Foto:
Skibsreder Mærsk Mc-Kinney Møller er død Royaldåb2011
Overskrift
ARKIVFOTO. Skibsreder Mærsk Mc-Kinney Møller er død. Royal barnedåb i Holmens Kirke. Ankomst Mærsk Mc-Kinney Møller. Foto:
Skibsreder Mærsk Mc-Kinney Møller er død BM Business
Overskrift
ARKIVFOTO. Skibsreder Mærsk Mc-Kinney Møller er død. 96-årige Mærsk Mc-Kinney Møller. I dag mødtes aktionærerne i A.P. Møller-Mærsk til generalforsamling i Bella Center. Foto:

Mærsk Mc-Kinney Møller var forsigtig når det gjaldt store beslutninger og lavede aldrig revolutioner. Læs Berlingskes tillæg om manden med det seje træk.

Han var ikke en mand der lavede revolutioner, men evolutioner kan også gøre det - hvilket Mærsk Mc-Kinney Møllers resultater så rigeligt beviser.

Mærsk Mc-Kinney Møller var en ganske anden forretningsmand end sin far, skibsreder Arnold Peter Møller. Hvor faderen var hurtig på aftrækkeren, til tider traf vilde beslutninger og altid fulgte sit hjerte, så var Mærsk Mc-Kinney Møller en langt mere tænksom og forsigtig erhvervsmand. Hvor Arnold Peter Møller var manden, der etablerede A.P. Møller i 1904, ham der gik aktivt ind i redningen af Landmandsbanken, var politisk særdeles aktiv og også var ham, der sagde ja til satsningerne på Nordsø-olien og Dansk Supermarked, så har Mærsk Mc-Kinney Møller fulgt en anden vej i sin karriere.

Køb adgang nederst på siden og læs hele mindetillægget.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 19 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere