Del : SMS
Berlingske Business

Stærk ledelse i en svær tid

alfrehn

Ledelsen prædiker: Det bliver super spændende. Organisationen tænker: Det bliver uden os! Hvis du kan genkende situationen fra din arbejdsplads, så deltag i seminaret ”Stærk ledelse i en svær tid – Be the Change” og få nye redskaber til, hvordan du udvikler dit lederskab og din organisation.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ledelsesseminar torsdag den 6. september kl. 13.30-18.00.

Tilmeld dig her

Bag det årlige seminar står Master of Management Development, MMD, på Copenhagen Business School, der har specialiseret sig i ledelsesudvikling rettet mod ledere fra både offentlige og private virksomheder.

Læs mere om MMD her

PROGRAM

13.30: Dørene åbnes for registrering

14.00: Velkommen ved John K. Christiansen, professor og MMD-studieleder, CBS. Forandring er blevet et vilkår på alle moderne arbejdspladser. Hvis ikke vi forandrer vores virksomheder og os selv, risikerer vi at blive kørt ud på et sidespor. Men hvis forandringerne skal blive til mere end bare mere af det samme, må vi gentænke hvad forandring indebærer. Er det muligt at forandre organisationen uden at udvikle sig selv?

14.15: Succes er kreativitetens største fjende. Ved Alf Rehn, professor i management og ledelse ved Åbo Akademi Universitet, Finland. ”Det tager kun fem sekunder at ændre en virksomhed eller organisation,” har Alf Rehn udtalt, men det kræver, at vi gør op med den gængse måde at opfatte kreativitet på. Alf Rehn vil præsentere forskellige måder at betragte kreativitet på og anvise, hvordan det kan blive virkelig farligt for eksisterende arbejdsgange.

15.00: Når forretningsmodellen skal gentænkes. Ved Lisbeth Knudsen, koncernchef i Berlingske Media. Hvordan agerer man som leder i en forandringsproces, hvor man både skal afvikle og udvikle på en og samme tid?

15.30: Pause med forfriskninger

15.55: Mikroledelse. Samtalen som ledelsesredskab. Ved Allan Holmgren, mag.art., direktør for DISPUK, adjungeret professor på CBS og underviser på MMD. Mange ledere mødes med en forventning om, at de har styr på noget, som måske ikke lader sig styre med de traditionelle styringsværktøjer. Hvordan kan lederen i mikroprocesserne og med samtalen som ledelsesredskab udforske nye forståelser og handlemuligheder i den organisatoriske dynamik og kompleksitet? Allan Holmgren vil demonstrere mikroledelse i praksis under en samtalesession med Gitte Fangel, MMD 2008, vicedirektør på Herlev Hospital.

16.30: Alle ønsker forandring, men ingen ønsker at forandre sig. Ved Peter Bastian, musiker, fysiker og foredragsholder. Hvad vil det sige at forandre sig? I sit oplæg vil Peter Bastian trække på sin omfattende uddannelse og indgående livserfaring, når han stiller spørgsmålene: Hvad er det for mekanismer i os, som er dybt interesseret og engageret i forandring? Og hvad er det for mekanismer i os, som slet ikke vil være med? I en virkelighed i konstant forandring er det de mest livsvigtige spørgsmål at få besvaret både individuelt og kollektivt. Oplægget vil gå tæt på to dybtliggende og vidt forskellige instinkter, nemlig overlevelsesinstinktet og instinktet for at skabe.

17.30: Drinks, snacks og networking.

18.00: Tak for i dag

Hvis du ønsker faktura tilsendt, så skriv til pfb@berlingske.dk. Det koster 35 kr. i gebyr.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere