Berlingske Business
LIVE
15:36 0,3 pct.

Xerox imødekommer de utilfredse kunder

Massiv kritik af kundebehandlingen har fået kopifirmaet Xerox Danmark til at ændre kurs i klagesager over defekte kopimaskiner,

som op imod 30 trykkerivirksomheder igennem Grafisk Arbejdsgiverforening har fremsat i den seneste måned.



- Xerox Danmark

tager denne kritik særdeles alvorligt, da en høj grad af kundetilfredshed er et af virksomhedens vigtigste mål,

lyder de nye toner nu fra Xerox Danmark.



For en måned siden afviste virksomhedens adm. direktør Per S. Andreasen her

i bladet flere konkrete klagesager, som trykkeriernes organisation, Grafisk Arbejdsgiverforening, var fremkommet med.



- Vi har

masser af tilfredse kunder, så jeg er ikke specielt bekymret over de 30 sager, sagde Xerox-direktøren dengang.



Men

efter at bl.a. Grundfos-direktør Niels Due Jensen offentligt har beklikket de forretningsmetoder, Xerox benytter sig af, har

Xerox skiftet kurs.

Vil forbedre etikken

Fremover vil alle klagesager passere Per S. Andreasens skrivebord, og virksomheden

vil etablere en arbejdsgruppe med repræsentanter fra kunder og partnere samt selskabets egen salgs- og service-afdelinger.



-

Formålet med arbejdsgruppen er at definere og forbedre de etiske guidelines, hedder det i en pressemeddelelse fra Xerox, der

desuden agter at gå i tæt dialog med Grafisk Arbejdsgiverforening for at drøfte de rejste reklamationssager.



-

Det er mit mål, at Xerox Danmark får løst de konkrete problemer med utilfredse kunder til begge parters tilfredshed

inden for få uger, og samtidig skal de opstillede tiltag sikre øget kundetilfredshed på lang sigt, siger Per S.

Andreasen.



Sagen startede midt i september, hvor to trykkerier, et i Vejle og et på Østfyn, fremkom med konkrete

klager over Xerox-maskiner, som ikke fungerede efter hensigten og efterfølgende manglende service fra Xerox.



Konsulent

Kristian Skaarup fra Grafisk Arbejdsgiverforening glæder sig over holdningsskiftet hos Xerox, som indtil videre har ført

til to møder mellem Per S. Andreasen og direktør Lars Bram fra Grafisk arbejdsgiverforening.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen