Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

Virtuelt popband tæt på succes

Det virtuelle pigepopband Trigirlz, som blev lanceret i foråret, nærmer sig et salg på 25.000 stk. af debut albummet

Trigirlz - Smarter Than Reality i Danmark. Det er en succes, mener firmaet bag, The Brand Company, som forbereder en lancering af

konceptet i et større land som England eller Tyskland.


- Selvom vi ikke har fået et decideret hit går salget

jævnt godt. Vi forventer, at nå et salg på 25.000 i efteråret og det er tilfredsstillende. Vi skal nu videre

i et større land og først derefter når vi overskud på satsningen, siger John G. Aggerholm, direktør

i The Brand Company.


The Brand Company har investeret mere end 10 mio. kr. i Trigirlz, og det er formentligt den største

investering nogensinde i et debuterende dansk popband.


Derfor er det også nødvendigt, at bandet bliver en international

succes, hvis investeringen skal forrentes.


Men det har fra start været en forudsætning, at Trigirlz fik succes i Danmark,

førend selskabet turde give sig i kast med et større land.


- Konceptet er ikke dansk, men internationalt. Når

vi starter i et nyt land, har vi alt klar, fordi vi kan genbruge de ting, som er produceret til det danske marked, siger John G. Aggerholm.


Det

er først og fremmest musikken, som genererer indtægter til firmaet. Men på lidt længere sigt er det andre

områder, som skal tage over. Eksempelvis er der produceret ure, tøj og smykker, der sælges som merchandise. Derudover

bliver der til august lanceret en tegneserie med pigerne fra Trigirls som hovedpersoner.



Fire mand

The Brand Company beskæftiger

kun fire personer og varetager udelukkende produktion og udvikling fra kontoret i København. Resten af ekspertisen hentes ind

på freelance basis. Salg og markedsføring varetages af eksterne partnere. Eksempelvis er det EMI Records, der varetager

musik salget i Norden og søgemaskinen Jubii har lanceret en hjemmeside til bandet.


Denne strategi fortsættes i det

øvrige udland, hvor er på vej til at indgå nye aftaler, oplyser John G. Aggerholm.


The Brand Company har udover

Trigirlz et par projekter i støbeskeen. Begge projekter er med digitale figurer, som henvender sig til børn. Det ene

er med nogle digitale baby dinosaurer, såkaldte kyceteratops. Figurerne skal blandt andet bruges til en animeret TV-film.


The

Brand Company er finansieret med privat kapital og via en vækstkaution fra Vækstfonden.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen