Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Utraditionelle reklamefilm løb med Arnold-priser

Det var tre utraditionelle reklamefilm, som sejrede ved den årligt tilbagevendende Arnold-uddeling, hvor de bedste danske reklamefilm

kåres.



Den fjerde pris, Publikumprisen, gik til en ny film fra en gammel kending.



Det var en kampagne på fire

film for Parken Sport og Entertainment, der løb med Ideprisen. Kampagnen er udført af bureauet Busekist & Falkenberg og

produktionsselskabet Bacon. Budskabet er, at "publikum kan gøre ting i Parken, som de aldrig kunne gøre i deres

hverdag".



- Jeg blev kontaktet af de to kreative, Lars Busekist og Thomas Falkenberg, der også er FCK-fans. De ville

lave nogle reklamefilm om Parken. Først svarede jeg nej, men sagde så ja, hvis de kunne lave noget anderledes med et

glimt i øjet, udtaler Flemming Østergaard, Parken Sport og Entertainment.



- Budskabet er lidt frækt, men

samtidig rigtigt. Det er blevet kult, og det kendetegner FCK-fans. Vi bruger filmene til at minde vore fans om den kommende weekends

kamp. Og så er filmene naturligvis også med til at brande hele Parken, slutter FCK's øverste chef.



Et samarbejde

mellem Synoptik, Grey København og Hundred Percent Film Production modtog en Arnold for filmen "Header", hvor en

ung mand, der på grund af manglende briller, lige skal til at heade til en bowlingkugle i fart.



Slikfabrikanten Toms vandt

en Arnold for en kampagne på tre film for OZON. Marketingafdelingen i Toms er tilsyneladende i medvind for tiden, da virksomheden

for kort tid siden også modtog årets Mærkevarepris. Grøn Tuborg/Wibroe, Duckert & Partners/Wibroe, Duckert

& Partners Production løb igen i år med en Arnold efter Carlsberg i 2001 "lånte den".



Vinderen

er et spot fra den kendte serie fra Zlatkos kiosk, hvor Heino og Jøgge fra Polle-universet er på besøg.











Ideer

belønnes

Juryens formand, kreativ direktør Hanne Schmidt fra bureauet Propaganda, fortæller om trenden ved Arnold-uddelingen:



-

Vi har belønnet store ideer og ikke nødvendigvis store budgetter. Og selv om det har været et hårdt år

for erhvervslivet - og dermed også reklamebranchen - har både bureauer og annoncører vist mod og skabt gode reklameoplevelser

på tv og i biografen.



35 af 156 tilmeldte reklamefilm var tilbage i finalen, da tre vindere af henholdvis Vovemodsprisen,

Instruktørprisen og Ideprisen skulle findes af juryen. 57 film som har været vist i landets biografer deltog i kampen

om Publikumsprisen, der vælges af biografgængerne.



Det er RMB Dansk Reklame Film, som står for den årlige

uddeling af Arnold-priserne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen