Berlingske Business
LIVE
15:36 0,3 pct.

Telia/Sonera bør indlemme TDC

Den svenske erhvervsminister, Björn Rosengren, vurderer, at fusionen mellem svenske Telia og finske Sonera gennemføres

uden, at Telia skal forhøje sit bud. Når den fusion er på plads, vil det ifølge ministeren være ønskeligt,

om danske TDC også indlemmes. Det skrev Finans Vision tirsdag.


På et spørgsmål om, hvorvidt TDC indlemmes

i løbet af de næste tre år siger Rosengren til Finans Vision:


- Jeg håber, at der bliver mulighed for

det. Jeg tør ikke sige, om man skal regne med det, men jeg tror, at det vil være godt for både Telia og for Sonera,

hvis man indgik yderligere en nordisk fusion. Der har været drøftelser gennem længere tid, og de fortsætter.

Som altid går drøftelser op og ned, men grundlæggende er der en stærk interesse.









Mobil-selskab

sælges

I marts offentliggjorde Telia og Sonera fusionsplanerne. Aktieejerne i Sonera tilbydes 1,5144 aktie i Telia pr. Sonera-aktie,

og Telia aktieejere får 64 pct. af det nye selskab, mens Soneras ejere får resten. Som en af betingelserne tvinges Telia

til at sælge selskabet finske mobilvirksomhed.


Sammenlægningen ventes at give besparelser på 300 mio. euro

(ca. 2,23 mia. kr.) fra 2005, oplyses det. Synergierne i 2003 og 2004 ventes at udgøre henholdsvis 50 og 75 pct. af de samlede

synergier.


Siden fusionsplanerne nåede aktiemarkederne, er Telias aktier faldet med 38 pct. RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen